وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » همه تغییراتی که در سال مالی جدید در استرالیا اعمال می‌شود

تاریخ انتشار : 1402/04/07 - 10:00

همه تغییراتی که در سال مالی جدید در استرالیا اعمال می‌شود

صدای استرالیا– سال مالی جدید نزدیک است و استرالیایی‌ها باید منتظر تغییرات گسترده‌ای در قوانین اجرایی باشند. روز اول جولای، […]

همه تغییراتی که در سال مالی جدید در استرالیا اعمال می‌شود

صدای استرالیا– سال مالی جدید نزدیک است و استرالیایی‌ها باید منتظر تغییرات گسترده‌ای در قوانین اجرایی باشند.

روز اول جولای، روز مهمی در اواسط سال است که تغییرات عمده زیادی شامل قوانین و مقررات جدید، هزینه‌ها و نرخ‌ها، مالیات و مزایا در این روز اعمال می‌شود.

در ادامه به تغییراتی اشاره می‌کنیم که باید منتظرشان باشید.

خبر خوب برای خانه‌اولی‌ها

از اول جولای، دولت جدید کارگر نیوساوت‌ولز، معافیت حق تمبر را برای خانه‌اولی‌ها به اجرا می‌گذارد.

این بدان معناست که برای خانه‌هایی با ارزش تا ۸۰۰ هزار دلار، نیازی به پرداخت حق تمبر نیست و خانه‌هایی که تا یک میلیون دلار قیمت دارند نیز نرخ ویژه حق تمبر اعمال می‌شود.

همچنین از روز اول جولای، دولت ایالتی طرح مالیات بر دارایی مصوب دولت قبلی را لغو می‌کند. به این ترتیب خریداران خانه‌اولی، برای نخستین بار برای خرید خانه‌های گران‌تر نیز از پرداخت حق تمبر معاف خواهند شد.

اصلاحات در قوانین مراقبت از سالمندان

از ابتدای سال مالی جدید، حداقل یک پرستار مجاز باید به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در هر یک از مراکز نگهداری از سالمندان حضور داشته باشد.

البته ممکن است استثناهایی هم وجود داشته باشد؛ از جمله در مواردی که خانه‌های سالمندان، با مراکز بهداشتی دارای پرستارهای مجاز در یک محل قرار داشته باشند یا مناطق روستایی و دورافتاده که خانه‌های سالمندان‌شان امکان استخدام تعداد کافی نیروی انسانی با مهارت‌های لازم را نداشته باشند.

دولت فدرال همچنین ۱۱٫۳ میلیارد دلار برای افزایش ۱۵ درصدی دستمزد کارکنان مراکز نگهداری از سالمندان تعهد کرده است.

این بودجه از اول جولای ۲۰۲۳ و به مدت ۴ سال تخصیص می‌یابد.

کنترل اجاره‌بها

از روز اول جولای قانونی در کوئینزلند به اجرا گذاشته می‌شود که افزایش مبلغ اجاره بها را به یک بار در هر ۱۲ ماه محدود می‌کند.

محدودیت سالانه افزایش اجاره بها، شامل تمامی خانه‌های جدید و موجود می‌شود و تلاشی است برای کاهش فشار افزایش هزینه‌های زندگی بر خانوارهای کوئینزلندی.

افزیش مبلغ قبوض تلسترا

بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی استرالیا اعلام کرده که قصد دارد از چهارم جولای نرخ‌های خود را افزایش بدهد. 

بر اساس تغییرات اعلام شده، قیمت موبایل‌های دائمی (پس‌پرداخت) فقط با ۲ گیگابایت دیتا، از ۴۷ دلار در ماه به ۵۰ دلار می‌رسد.

قیمت بسته پایه شامل ۵۰ گیگابایت دیتا نیز با ۴ دلار افزایش، ۶۲ دلار درماه خواهد بود.

هزینه بسته‌های پرمیوم نیز برای کاربران با ۶ دلار افزایش از ۸۹ دلار به ۹۵ دلار خواهد رسید.

رشد نرخ مشابهی نیز برای بسته‌های موبایل پهن‌باند اعمال می‌شود و بسته‌های پرحجم ۵ دلار افزایش را تجربه خواهند کرد.

تغییر سیاست‌های مهاجرتی

استراتژی مهاجرت استرالیا نیز در سال مالی جدید با تغییرات کلیدی و عمده‌ای مواجه خواهد شد.

نخست اینکه آستانه درآمد مهاجران موقت ماهر (TSMIT) به ۷۰ هزار دلار در سال افزایش خواهد یافت.

همچنین یک مسیر اقامت دایم برای دارندگان ویزای TSS (زیرکلاس ۴۸۲) کوتاه مدت برقرار می‌شود.

علاوه بر این، نیوزیلندی‌هایی که به مدت ۴ سال یا بیشتر در استرالیا اقامت داشته باشند، می‌توانند مستقیما برای دریافت شهروندی استرالیا درخواست بدهند. برخی از دارندگان ویزای تحصیلات تکمیلی موقت زیر کلاس ۴۸۵ نیز مجاز به اقامت طولانی‌تر در استرالیا خواهند بود.

تحول در آموزش و پرورش

مرحله دوم تغییرات در چارچوب ملی کیفیت برای بخش آموزش دوران کودکی در سال مالی جدید به اجرا گذاشته می‌شود.

بر این اساس مجموعه‌ای از تغییرات شامل امکان کار پاره‌وقت در هنگان جایگزینی مربیان در طول دوران غیبت و استعفا، تعمیم در تعریف «شخص دارای مسوولیت مدیریت یا کنترل» خدمات، اصلاح الزامات مستندسازی برای ارایه دهندگان خدمات پوشش بیمه سلامت دانش‌آموزان خارجی (OSHC) در تاسمانی، استرالیای جنوبی، استرالیای غربی و ویکتوریا، امکان اصلاحات در محاسبه نرخ خدمات مربیان و هماهنگ کنندگان نگهداری از کودکان در منزل و الزام به داشتن تاییدیه سطح ۳ برای این مربیان اعمال خواهد شد.

به‌روزرسانی در فوق‌العاده بازنشستگی

از اول جولای ۲۰۲۳، نرخ فوق العاده بازنشستگی پرداختی از سوی کارفرمایان به کارمندان مجدداً افزایش می‌یابد، به طوری که همه کارفرمایان ملزم به پرداخت ۱۱ درصد از حقوق خود به همه کارکنان هستند.

در سال مالی جدید، حداقل قابل برداشت از جریان درآمد فوق‌العاده بازنشستگی نیز تغییر می‌کند و دوره موقت کاهش آن به پایان می‌رسد.

برق گران‌تر

رگولاتور انرژی استرالیا تایید کرده که قیمت برق از اول جولای بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. 

این تغییر که سالانه صدها دلار هزینه بیشتر به خانوارها تحمیل می‌کند، بر حدود ۶۰۰ هزار مشترک برق در استرالیای جنوبی، کوئینزلند و نیوساوت‌ولز تاثیر می‌گذارد.

پول بیشتر برای والدین

حقوق مرخصی والدین و پرداختی «پدر و شریک زندگی» از اول جولای در قالب یک پرداخت ترکیب می‌شود. این حقوق از ۹۰ روز (۱۸ هفته) به ۱۰۰ روز (۲۰ هفته) افزایش می‌یابد و سقف درآمد ۳۵۰ هزار دلاری خانواده به اجرا گذاشته خواهد شد.

از روز دهم جولای، اگر خانواده شما زیر ۵۳۰ هزار دلار درآمد داشته باشد، مشمول دریافت یارانه نگهداری از کودک (CCS) می‌شوید. همچنین تغییر این یارانه برای فرزندان بومیان و جزیره‌نشینان تنگه تورس به این معنی خواهد بود که این خانواده‌ها می‌توانند حداقل ۳۶ ساعت یارانه در هر دو هفته به ازای هر کودک دریافت کنند.

مالیات جدید برای اهالی ویکتوریا

از سال مالی جدید، برای زمین‌هایی که از سوی دولت مشمول تغییر منطقه‌بندی شده و افزایش ارزشی بیش از ۱۰۰ هزار دلاری داشته‌اند، مالیات سود بادآورده در نظر گرفته می‌شود. در تعیین افزایش ارزش، تمام زمین‌های متعلق به شخص یا گروه که مشمول تغییر منطقه‌بندی شده باشند، در نظر گرفته می شود.

مقابله با سلاح گرم

در استرالیای غربی، از اول جولای اسلحه و مهمات طراحی شده برای تیراندازی در فواصل طولانی با قدرت و دقت فوق‌العاده غیر قانونی خواهند بود.

بر اساس این مقررات ۵۶ نوع سلاح گرم و ۱۹ کالیبر مهمات و در مجموع ۲۴۸ مدل سلاح گرم دارای مجوز در این ایالت غیرقانونی محسوب می‌شود.

دولت استرالیای غربی بودجه بازخرید این اسلحه‌ها با ارزش بازار را تامین خواهد کرد.

حمایت از کارگران مزرعه

قرارداد کاری کارکنان مزرعه نیز در استرالیای غربی از سوی کمیسیون روابط صنعتی این ایالت به روز شده است.

بر این اساس از اول جولای مقررات جدیدی برای کارکنان پاره‌وقت، شامل الزام کارکنان و کارفرمایان به توافق مکتوب درباره ساعات کاری، روزآمدسازی تعریف کارگر ماهر مزرعه، مقرراتی برای استخدام کارآموز، تغییر در الزامات کارکنان تمام وقت و پاره‌وقت برای ارایه اخطار قطع همکاری و بندهای به روز شده مربوط به نگهداری سوابق، مرخصی استحقاقی و تعطیلات رسمی به اجرا گذاشته می‌شود.

قوانین جدید برای عمل جراحی زیبایی

هیات پزشکی استرالیا و نهاد تنظیم‌مقررات پزشکان سلامت استرالیا، بسته اصلاحی خود را از روز اول جولای معرفی خواهند کرد. این بسته بر فعالیت پزشکانی که جراحی‌های زیبایی انجام می‌دهند تاثیرگذار خواهد بود.

به این ترتیب، بیماران باید پیش از مراجعه برای جراحی زیبایی، از پزشک عمومی خود ارجاع بگیرند. مطب‌ها و اماکن جراحی زیبایی نیز باید مطابق با استانداردهای کمیسیون ایمنی و کیفیت مراقبت‌های بهداشتی استرالیا باشد.

بیمارانی که به دنبال جراحی زیبایی هستند باید حداقل دو جلسه مشاوره قبل از عمل داشته باشند. علاوه بر این، دستورالعمل‌های تبلیغاتی جدیدی نیز ارائه خواهد شد.

دولت استرالیا روز اول جولای صندوق آمادگی برای بلایای طبیعی (DRF) را تاسیس خواهد کرد. این صندوق در ۵ سال آینده تا یک میلیارد دلار برای بهبود توانایی بازسازی و واکنش استرالیا ارایه خواهد کرد.

یارانه انرژی

خانواده‌های شاغل که کمتر از ۱۲۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، مشمول تخفیف در هزینه انرژی تا ۵۰۰ دلار خواهند بود.

بر اساس طرحی که برای کاهش هزینه‌های برق زمستانی تهیه شده، بیش از ۵ میلیون استرالیایی از اول جولای واجد شرایط دریافت کمک‌های انرژی خواهند بود. اما میزان دریافتی بستگی به درآمد خانواده و محل زندگی افراد دارد.

تخفیف ۵۰۰ دلاری قبوض برق به خانوارهای واجد شرایط در نیوساوت‌ولز، ویکتوریا، کوئینزلند، استرالیای جنوبی و تاسمانی تعلق می‌گیرد. اما خانواده‌های مشمول در استرالیای غربی، قلمرو شمالی و قلمرو پایتختی فقط ۳۵۰ دلار دریافت می‌کنند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه