وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » هشدار وزیر دفاع استرالیا: آماده جنگ باشید

تاریخ انتشار : 1401/02/05 - 13:31

هشدار وزیر دفاع استرالیا: آماده جنگ باشید

صدای استرالیا – پیتر داتون هشدار داد که با توجه به افزایش تهدیدها از سوی چین و همچنین بی‌ثباتی بین‌المللی به دلیل حمله روسیه به اوکراین، استرالیا باید آماده جنگ باشد.


صدای استرالیا – پیتر داتون هشدار داد که با توجه به افزایش تهدیدها از سوی چین و همچنین بی‌ثباتی بین‌المللی به دلیل حمله روسیه به اوکراین، استرالیا باید آماده جنگ باشد.

وزیر دفاع استرالیا که به مناسبت روز آنزاک در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه ۹ استرالیا حضور داشت، در تائید و حمایت از اظهارات صبح امروز اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، به ظهور دیکتاتوری در دهه ۱۹۳۰ و نبرد گالیپولی اشاره کرد و گفت که حلال استبدادی و تمامیت‌خواهی منطقه را با دردسر مواجه کرده است.

موریسون پیشتر با اشاره به پیمان امنیتی چین و جزایر سلیمان گفته بود که ایجاد پایگاه نظامی توسط چین در جزایر سلیمان خط قرمز دولت استرالیاست.

در این راستا پیتر داتون گفت: تنها راهی که می‌توانید از صلح و امنیت حفاظت کنید این است که آماده جنگ شوید و به عنوان یک کشور قدرتمند شوید، نه اینکه از ترس خم شوید، نه اینکه زانو بزنید و ضعیف باشید. این حقیقت است.

وی تصریح کرد: خزیدن درون یک توپ، تظاهر به اینکه اتفاقی نیافتاده و چیزی نگفتن، اینها در منافع بلندمدت ما نیست و در این خصوص باید بسیار صادق باشیم.

وزیر دفاع استرالیا ادامه داد: باید واقع‌بین باشیم که افرادی مثل هیتلر و دیگران تنها افسانه و خیال نیستند. ما در حال حاضر در رئیس جمهور پوتین فردی را می‌بینیم که تمایل به کشتن زنان و کودکان دارد و این در سال ۲۰۲۲ در حال اتفاق افتادن است.

وی با اشاره به حمله نظامی آلمان نازی به لهستان و آغاز جنگ جهانی دوم گفت: بخشی از جنگ اوکراین تکرار همان چیزی است که در دهه ۱۹۳۰ رخ داد. نیازی نیست که اغراق کنید.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد

این مصاحبه را می‌توانید از طریق این لینک ببینید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه