وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » هشدار موریسون به نمایندگان درباره بازگشایی مرزها: خطر همه‌گیری هنوز جدی است

تاریخ انتشار : 1400/02/22 - 7:37

هشدار موریسون به نمایندگان درباره بازگشایی مرزها: خطر همه‌گیری هنوز جدی است

صدای استرالیا- اسکات موریسون در هشداری خصوصی به نمایندگان پارلمان درباره تداوم رویکرد محتاطانه در قبال بازگشایی مرزهای بین‌المللی گفت که خطر همه‌گیری، امروز بیش از یک سال گذشته است.


صدای استرالیا- اسکات موریسون در هشداری خصوصی به نمایندگان پارلمان درباره تداوم رویکرد محتاطانه در قبال بازگشایی مرزهای بین‌المللی گفت که خطر همه‌گیری، امروز بیش از یک سال گذشته است.

نخست وزیر استرالیا، صبح سه‌شنبه خطاب به نمایندگان ائتلاف گفت که ویروس‌کرونا، با بحران‌های همه‌گیری در کشورهایی مانند هند، اندونزی و پاپوآ گینه نو، همچنان برای استرالیا یک تهدید محسوب می‌شود.

یک سخنگوی ائتلاف، با اشاره به سخنان موریسون بیان داشت: موریسون گفت که همه‌گیری در کشورهای یاد شده تازه آغاز شده و ما چون می‌توانیم صد هزار نفر را به استادیوم MCG راه بدهیم، فکر کنیم که همه‌گیری پایان یافته است.

این هشدار ساعاتی پیش از آن داده شده که جاش فرایدنبرگ، وزیر خزانه داری از بودجه فدرال رونمایی کرد. هدف از این هشدار نیز این بود که نمایندگان ائتلاف درباره برنامه زمانبندی بازگشایی مرزهای بین‌المللی در سال آینده، دید بازی داشته باشند.

ترمیم بودجه‌ای دسامبر سال گذشته، با این پیش‌فرض ارایه شده بود که از اواخر سال ۲۰۲۱، به تدریج امکان بازگشت مهاجران فراهم می‌شود. اما این برنامه زمانی هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده و به گفته سایمون بیرمینگام، وزیر اقتصاد، احتمالا این برنامه از ابتدای سال آینده، بلکه در زمانی دورتر به اجرا درمی‌آید.

آنتونی آلبانیز، رهبر حزب کارگر، نخست وزیر را به ارسال سیگنال‌های نگران کننده درباره مرزهای بین‌المللی متهم کرده است. زیرا موریسون هفته گذشته در گفت‌وگویی، صحبت‌هایی کرد که نشان از علاقه‌ او به بسته ماندن مرزها برای مدتی نامعلوم داشت.

البته موریسون یکشنبه گذشته با انتشار یک پست فیس‌بوکی، ادعا را که او برای بازگشایی مرزها، به دنبال حذف کامل کروناست، رد کرد.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه