وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » هشدار متخصصان استرالیایی: هسته گیلاس نخورید؛ مسموم می‌شوید

تاریخ انتشار : 1399/10/27 - 9:07

هشدار متخصصان استرالیایی: هسته گیلاس نخورید؛ مسموم می‌شوید

صدای استرالیا- مرکز اطلاعات سموم نیوساوت‌ولز، پس از افزایش دریافت تماس‌های مرتبط، درباره خطرات خوردن هسته گیلاس هشدار داد.


صدای استرالیا- مرکز اطلاعات سموم نیوساوت‌ولز، پس از افزایش دریافت تماس‌های مرتبط، درباره خطرات خوردن هسته گیلاس هشدار داد.

بنا به اعلام این مرکز، هسته گیلاس حاوی ترکیبات سمی است و نباید خورده شود.

مرکز اطلاعات سموم نیوساوت‌ولز در پستی فیس‌بوکی نوشت: بلعیدن تصادفی یک یا دو هسته گیلاس، نگران کننده نیست؛ زیرا وقتی هسته به صورت درسته خورده شود، از سیستم هاضمه رد و دفع می‌شود.

اما این مرکز توصیه کرده که مردم از افزودن هسته گیلاس به اسموتی‌ها خودداری کنند؛ زیرا هسته‌های خرد شده سمی‌ترند.

این مرکز اعلام کرده که اگر کودکی هسته درسته گیلاس را بلعید، مقداری آب به او بنوشانید تا هسته راحت‌تر وارد معده‌اش شود؛  زیرا بلعیدن هسته گیلاس در کودکان خردسال خطر خفگی یا انسداد روده را به دنبال دارد.

در سال ۲۱۰۷، مردی انگلیسی که از روی کنجکاوی هسته گیلاس خورده بود، دچار مسمومیت سیانیدی شد. بنا به گزارش بی‌بی‌سی در آن زمان، متیو کرم (Matthew Crème) پس از اینکه سه هسته گیلاس را شکست و خورد، حالش بد شد و در ۲۰ دقیقه، به سردرد و خستگی شدید دچار شد. البته او با مرکز اورژانس تماس گرفت و در بیمارستان درمان شد.

مرکز اطلاعات سموم نیوساوت‌ولز توصیه کرده که اگر هسته گیلاس خورده‌اید و از این بابت نگرانید، می‌توانید با این مرکز به شماره ۱۳۱۱۲۶ تماس بگیرید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه