وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » هشدار فوری درباره مفقود شدن کپسول رادیواکتیو در استرالیای غربی

تاریخ انتشار : 1401/11/08 - 3:30

هشدار فوری درباره مفقود شدن کپسول رادیواکتیو در استرالیای غربی

صدای استرالیا - یک کپسول رادیواکتیو در جایی بین پرث و یک سایت معدن پیلبارا در منطقه‌ای به وسعت ۱۴۰۰ کیلومتر مفقود شده، اتفاقی که منجر به اعلام یک هشدار فوری بهداشتی شده است.


صدای استرالیا – یک کپسول رادیواکتیو در جایی بین پرث و یک سایت معدن پیلبارا در منطقه‌ای به وسعت ۱۴۰۰ کیلومتر مفقود شده، اتفاقی که منجر به اعلام یک هشدار فوری بهداشتی شده است.

در یک کنفرانس مطبوعاتی اضطراری در بعد از ظهر روز جمعه، اندی رابرتسون افسر ارشد بهداشت استرالیای غربی از مردم خواست در صورت مشاهده این کپسول به دلیل خواص رادیواکتیو، از آن دوری کنند.

این کپسول کوچک و با قطر ۶ میلی‌متر در ارتفاع ۸ میلی‌متر است.

سنجه‌های رادیواکتیو معمولا در معدن استفاده می‌شوند. این کپسول مدتی پس از تاریخ ۱۰ ژانویه از یک کامیون مفقود شده است.

این کپسول رادیواکتیو می‌تواند در منطقه ای به طول بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر بین مالاگا در پرث و نیومن در شمال دورافتاده استرالیای غربی مفقود شده باشد.

رانندگانی که از ۱۰ ژانویه در امتداد بزرگراه شمالی بزرگ (Great Northern Highway) بین نیومن و پرث حرکت کرده‌اند، باید لاستیک‌های خودروهای خود را بررسی کنند چون ممکن است این کپسول در لاستیک خودروی آنها گیر کرده باشد.

براساس اعلام وزارت آتش‌نشانی و خدمات اضطراری، این کپسول را نمی‌توان به سلاح تبدیل کرد اما همچنان به دلیل عواقب احتمالی جدی سلامتی، باید در برابر آن احتیاط کرد.

رابرتسون گفت: این کپسول هم اشعه بتا و هم اشعه گاما را از خود ساطع می‌کند؛ بنابراین اگر در نزدیکی آن باشید، ممکن است با آسیب‌های پوستی از جمله سوختگی پوست مواجه شوید. همچنین اگر این کپسول به اندازه کافی در نزدیکی شما باشد، می‌تواند باعث بیماری تشعشع حاد شود.

رابرتسون به هر فردی که این کپسول را پیدا کرد، توصیه کرد به آن نزدیک نشود و با شماره وزارت آتش‌نشانی و خدمات اضطراری (۱۳۳۳۳۷) تماس بگیرد.

منبع:‌ ای‌بی‌سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه