وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » هشدار شدید چین به استرالیا؛ ارتش استرالیا ضعیف و ناچیز است

تاریخ انتشار : 1400/03/04 - 5:42

هشدار شدید چین به استرالیا؛ ارتش استرالیا ضعیف و ناچیز است

صدای استرالیا - چین به استرالیا هشدار داد چنانچه در امور این کشور از جمله مساله تایوان دخالت کند ضربه سختی را متحمل خواهد شد.


صدای استرالیا – چین به استرالیا هشدار داد چنانچه در امور این کشور از جمله مساله تایوان دخالت کند ضربه سختی را متحمل خواهد شد.

گلوبال تایمز از رسانه‌های دولتی چین در مطلبی نوشت با توجه به اینکه استرالیا در معرض موشک‌های میان برد بالستیک چین قرار دارد این کشور “اولین ضربه” را در درگیری‌های تایوان خواهد خورد.

در این گزارش آمده است ارتش استرالیا ضعیف و ناچیز” است و اولین ضربه در درگیری بالقوه بر سر تایوان را خواهد خورد.

پیام این رسانه چینی در حالی است که نیروی دریایی استرالیا رزمایش جنگی مشترکی را با ایالات متحده، فرانسه و ژاپن که بین ۱۱ تا ۱۷ ماه می در دریای چین شرقی برگزار شد، تازه به پایان رسانده است.

اولین رزمایش آموزشی بین چهار کشور به نام رزمایش ژاندارک ARC۲۱  شامل تمرین حملات دوزیستی، جنگ شهری و دفاع ضد هوایی بود که با خشم پکن روبرو شد.

این گزارش می‌افزاید: ارتش استرالیا ضعیف تر از آن است که بتواند حریف شایسته‌ای برای چین باشد و اگر جرات کند در درگیری نظامی به عنوان مثال در تنگه تایوان دخالت کند، نیروهای این کشور از اولین کسانی هستند که مورد حمله قرار می‌گیرند.

گلوبال تایمز با یاداوری اینکه استرالیا نباید فکر کند که اگر تحریک کند می‌تواند از چین در امان باشد نوشته است: استرالیا در محدوده موشک بالستیک برد متوسط ‌DF-۲۶ مجهز به کلاهک جنگی چین قرار دارد.

تنش‌ها بین چین و استرالیا از سال گذشته و بعد از شیوع ویروس کرونا در چین آغاز شد. استرالیا همراه با آمریکا از پکن به دلیل شیوع این ویروس انتقاد کرد پکن نیز در واکنش اقدام به اعمال تعرفه بر محصولات وارداتی از استرالیا کرد.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه