وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » هشدار سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا؛ احتمال حملات تروریستی در یک سال آینده

تاریخ انتشار : 1400/02/10 - 5:53

هشدار سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا؛ احتمال حملات تروریستی در یک سال آینده

صدای استرالیا- رییس سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا می‌گوید که در یک سال آینده، احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور وجود دارد.


صدای استرالیا- رییس سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا می‌گوید که در یک سال آینده، احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور وجود دارد.

مایک برگس، روز پنج‌شنبه گفت که گروه‌های افراطی سنی، با توجه به تعداد موارد انجام عملیات، همچنان بزرگ‌ترین نگرانی برای نهادهای امنیتی هستند، اما خشونت‌های ناسیونالیستی، نژادپرستانه و زن‌ستیزانه، تهدیداتی هستند که سریع‌ترین میزان رشد را دارند.

برگس که در جلسه کمیته مشترک اطلاعات و امنیت پارلمان سخن می‌گفت، افزود: احتمال وقوع یک حمله تروریستی در ۱۲ ماه آینده وجود دارد. این حمله می‌تواند از جانب هر کدام از این ایدئولوژی‌ها صورت بگیرد؛ زیرا همه آنها ظرفیت دست زدن به اقدامات خشونت آمیز را دارند.

وی گفت که تبادل اطلاعات امنیتی فراتر از شرکای سنتی استرالیا، موسوم به پنج چشم (شامل آمریکا، انگلستان، کانادا و نیوزیلند) رفته و هم اکنون کشورهای اروپایی را نیز دربر گرفته که پس از دهه‌ها مواجهه با افراطی‌گری اسلامی، اکنون با خطر گروه‌های طرفدار برتری نژاد سفید، روبه‌رو هستند.

راجر نوبل، سفیر مقابله با تروریسم استرالیا نیز در این جلسه، با بیان اینکه توجه‌ به راست‌های افراطی رو به افزایش است، گفت: حساسیت به افراطی‌گری خشن مذهبی، به ویژه داعش و القاعده کاسته نشده؛ اما در جناح راست افراطی شاهد تحرکات روبه‌تزایدی هستیم.

این در حالی است که پلیس فدرال، به دلیل مسایل عملیاتی، از انتشار اطلاعات درباره متوقف کردن یک شبکه آموزش‌های شبه نظامی به نام The Base که در استرالیا مشغول جذب نیرو بوده، منع شده است.

این گروه در فوریه سال ۲۰۲۱ از سوی کانادا  به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شد، اما استرالیا تا کنون چنین تصمیمی نگرفته است.

یان مک‌کارتنی، نایب رییس پلیس فدرال استرالیا، نیز با بیان اینکه، اینترنت به منبعی برای اشاعه خشونت و نفرت تبدیل شده، درباره شکاف‌های قانونی که به پلیس اجازه محدود کردن افراطی‌گری را نمی‌دهد، هشدار داد.

وی گفت: در اختیار داشتن و به اشتراک‌گذاری تبلیغات و پرچم و علایم افراطیون باید جرم‌انگاری شود تا جلوی جلب افراد به خشونت گرفته شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه