وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » هشدار در خصوص افزایش حضور مارها در فصل بهار

تاریخ انتشار : 1397/07/04 - 15:14

هشدار در خصوص افزایش حضور مارها در فصل بهار

صدای استرالیا – با فرا رسیدن فصل بهار در استرالیا متخصصان در افزایش حضور مارها و چگونگی مواجهه با آنها هشدار داده‌اند.

هشدار در خصوص افزایش حضور مارها در فصل بهار

صدای استرالیا – با فرا رسیدن فصل بهار در استرالیا متخصصان در افزایش حضور مارها و چگونگی مواجهه با آنها هشدار داده‌اند.

فصل بهار برای مارها فصل بیرون آمدن از لانه‌هایشان و جستجو برای پیدا کردن جفت و غذاست و همین امر امکان حضور مارها در مکان‌های زندگی انسان‌ها را نیز افزایش پیدا می‌‌دهد.

دکتر تیموتی جکسون، از مرکز تحقیقات سموم دانشگاه ملبورن می‌گوید: مارها به احتمال زیاد برای ماه‌ها غذا نخورده‌اند و بنابراین بسیار گرسنه هستند و در جستجوی غذا ممکن است وارد خانه‌ها و باغ‌های مردم شوند.

او می‌افزاید: وقتی دمای بدن مارها به اندازه کافی گرم شود به دنبال غذا خواهند گشت. در همین حال فصل بهار برای مارها فصل عشق است و آنها به دنبال جفت خواهند گشت.

تونی هریسون، متخصص گرفتن مار از ایالت کوئینزلند نیز در این خصوص می‌گوید: اگر آموزش‌های لازم را ندیده‌اید به هنگام مواجهه با مارها از نزدیک شدن به آنها و تلاش برای به دام انداختن آنها خودداری کنید.

وی تصریح می‌کند: بهترین کار به هنگام دیدن یک مار این است که در صورت امکان از او عکس گرفته و با یک متخصص به دام انداختن مار تماس بگیرید.

اندرو ملروز، متخصص به دام انداخت مار از ایالت نیو ساوت ولز نیز معتقد است که مارها علاقه‌ای به نیش زند انسان‌ها ندارند و این کار را برای دفاع از خود انجام می‌دهند.

به گفته او، مردم به هنگام دیدن مار نباید تلاش کنند تا او را کشته و یا به دام بیاندازند، بلکه آنها باید با یک متخصص تماس بگیرند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه