وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » هشدار درباره افزایش جمعیت سوسک‌ها در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/09/07 - 14:28

هشدار درباره افزایش جمعیت سوسک‌ها در استرالیا

صدای استرالیا - اگر می‌خواهید در فصل تابستان در منزل و یا محل کار خود با هجوم سوسک‌ها مواجه نشوید بهتر است با بخش دفع حشرات تماس بگیرید.

هشدار درباره افزایش جمعیت سوسک‌ها در استرالیا

صدای استرالیا – بیشترین جمعیت سوسک‌های استرالیا در ایالت کوئینزلند و شهر سیدنی حضور دارند و مردم این مناطق باید مراقب وضعیت خانه‌های خود باشند.

اگر می‌خواهید در فصل تابستان در منزل و یا محل کار خود با هجوم سوسک‌ها مواجه نشوید بهتر است با بخش دفع حشرات تماس بگیرید.

کارکنان بخش دفع حشرات از ابتدای فصل بهار شاهد افزایش ۳۰ درصدی درخواست‌ها برای دفع حشرات هستند. شرکت Pest  اعلام کرده که سوسک‌ها نه تنها چندش آور هستند بلکه عامل انتقال بیماری‌های جدی و خطرناک نیز هستند و تهدید جدی علیه سلامتی محسوب می‌شوند.

این حشرات نه تنها با نفوذ در مواد غذایی سبب انتقال بیماری می‌شوند بلکه به دلیل انتقال باکتری‌ها موجب فاسد و سمی شدن غذاها نیز می‌گردند. علاوه بر این موارد سوسک‌ها موجب بروز آلرژی و آسم نیز می‌شوند.

ترکیب شدن یک زمستان خشک و تابستان مرطوب موجب شده تا حشره شناسان درباره امکان افزایش حشرات بویژه سوسک‌ها و حمله میلیونی آنها به خانه‌ها و اداره‌ها در هفته‌های آینده هشدار بدهند.

محیط‌های نم دار مانند آشپزخانه، حمام و سرویس‌های بهداشتی مکان مورد علاقه سوسک‌هاست از همین رو کارشناسان از مردم خواسته‌اند تا این مکان‌ها را با دقت چک کرده و لوله‌هایی را که نم می‌دهند را تعمییر کنند.

بر اساس این گزارش، بحران آتش سوزی و خشکی بی‌سابقه باعث هجوم حشرات مختلف به درون خانه‌ها شده است.

در این میان کوئینزلند که بیشترین تعداد سوسک‌ها در این ایالت حضور دارند در فاصله ماه‌های سپتامبر تا ژوئن شاهد افزایش تعداد سوسک‌ها خواهد بود.

بر همین اساس سیدنی نیز در فاصله ماه‌های ژانویه تا مارس شاهد بروز این پدیده خواهد بود.

در همین رابطه کارشناسان از مردم خواسته‌اند تا شکاف‌های دیوار و سقف و حتی سوراخ‌های پریز برق را نیز چک کنند زیرا سوسک‌های ماده هر شش هفته یکبار ۵۰ تخم می‌گذارند و این تخم‌ها یک ماه بعد تبدیل به سوسک می‌شوند.

منبع: نیوز دات کام استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه