وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » هشدار جدی به کاربران: ایمیل مسدود شدن اپل آیدی را باز نکنید!

تاریخ انتشار : 1401/03/24 - 7:22

هشدار جدی به کاربران: ایمیل مسدود شدن اپل آیدی را باز نکنید!

صدای استرالیا- اگر ایمیلی از اپل به دست‌تان رسیده مبنی بر اینکه شناسه اپل (Apple ID) شما مسدود یا معلق شده، روی لینک درون این ایمیل کلیک نکنید.


صدای استرالیا- اگر ایمیلی از اپل به دست‌تان رسیده مبنی بر اینکه شناسه اپل (Apple ID) شما مسدود یا معلق شده، روی لینک درون این ایمیل کلیک نکنید.

شرکت استرالیایی امنیت ایمیل MailGuard یک ایمیل جعلی و اسکم فیشینگ را شناسایی کرده که مشتریان اپل را هدف گرفته است.

موضوع این نامه به این شرح است: ما به طور موقت استفاده از این آیدی را معلق کرده‌ایم.

نام فرستنده ایمیل نشان می‌دهد که از طرف اپل ارسال شده است؛ البته سروری که این ایمیل از آن ارسال شده، متعلق به اپل نیست.

کل این ایمیل به صورت متنی و ساده است و هیچ نشانی از اپل در آن دیده نمی‌شود. همچنین کاربر دریافت کننده را نیز خطاب قرار نمی‌دهد.

ایمیل یاد شده با اعلام معلق شدن اپل آیدی، از کاربر می‌خواهد که روی تعدادی از متن‌های هایپرلینک شده برای بازبینی و تایید فعالیت حساب کاربری کلیک کند.

بنا به اعلام MailGuard، فرستنده این ایمیل فیشینگ، آدرس لینک را هم کوتاه کرده تا تشخیص کلاهبرداری و جعلی بودن آن دشوار شود. اگر کاربر روی لینک کلیک کند، به یک وب‌سایت فیشینگ منتقل می‌شود و آنجا از او خواسته می‌شود که اپل آیدی و گذرواژه خود را وارد کند که در این صورت، اطلاعات کاربر به دست مجرمان سایبری می‌افتد.

اما این پایان کار نیست. اگر کاربر به صفحه مورد نظر لاگین کند، به صفحه دیگری برای تاییدیه پرداخت برای اپل آیدی منتقل می‌شود و تازه اینجاست که مجرمان، نیت اصلی‌شان را عملی می‌کنند.

در این صفحه از نشان‌های اپل استفاده شده تا به نظر قانونی برسد؛ اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آدرس اینترنتی داده شده، مربوط به اپل نیست. همچنین دکمه‌های ماه، سال و ادامه نیز به زبان آلمانی نوشته شده است.

اگر کاربر اطلاعات کارت اعتباری‌اش را ارایه کند، به یک صفحه تایید با اس‌ام‌اس منتقل شده و از او خواسته می‌شود کد ارسالی به موبایل‌اش را وارد کند.

اپل به مشتریان‌اش توصیه کرده که:

  • هرگز اطلاعات شخصی مانند شماره‌های کارت اعتباری‌ را بدون اطمینان از هویت دریافت کننده این اطلاعات، ارسال نکنید
  • از اپل آیدی خود محافظت کنید. از روش تایید دو عاملی استفاده کنید و اطلاعات تماس‌تان را محفوظ و به روز نگه‌دارید و هرگز گذرواژه اپل‌آیدی یا کد‌های تایید را به هیچ کسی ندهید.

اپل اعلام کرده که هیچ‌گاه چنین اطلاعاتی را به منظور پشتیبانی از مشتریان‌اش درخواست نمی‌کند.

منبع: یاهو فایننس


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه