وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » هشدار به استرالیایی‌ها: جمعیت عنکبوت‌ها در حال انفجار است!

تاریخ انتشار : 1401/09/08 - 4:39

هشدار به استرالیایی‌ها: جمعیت عنکبوت‌ها در حال انفجار است!

صدای استرالیا - به استرالیایی‌ها در ساحل شرقی گفته شده که خود را برای طاعون عنکبوت‌های کشنده آماده کنند چون هوای مرطوب اخیر باعث انفجار در جمعیت‌ عنکبوت‌های تار قیفی و پشت قرمز شده است.


صدای استرالیا – به استرالیایی‌ها در ساحل شرقی این کشور گفته شده که خود را برای طاعون عنکبوت‌های کشنده آماده کنند چون هوای مرطوب اخیر باعث انفجار در جمعیت‌ عنکبوت‌های تار قیفی و پشت قرمز شده است.

سام یحیا، مالک یک شرکت کنترل آفات در سیدنی به یاهو نیوز گفت که باران و سیل اخیر در شرق استرالیا بسیاری از عنکبوت‌ها را از لانه‌هایشان بیرون آورده و وارد حیاط خلوت‌های حومه شهر کرده است.

با گرم شدن هوا و آغاز جستجو برای پیدا کردن جفت، پشه‌ها و حشرات زیاد دیگری هم وجود دارند که این عنکبوت‌ها می‌توانند از آنها تغذیه کنند.

یحیا توضیح داد: بسیاری از عنکبوت‌های تار قیفی و پشت قرمز به دلیل باران و سیل بیرون آمده‌اند. آنها برای جفت‌گیری هم از لانه خود خارج شده‌اند. غذای بیشتری هم برای آنها وجود دارد؛ بنابراین بیشتر تولید مثل می‌کنند و جمعیتشان در حال انفجار است.

صاحبخانه‌ها در سراسر سیدنی که توسط این مزاحمان سمی غافلگیر شده‌اند، یحیا را با درخواست‌های زیاد برای از بین بردن این موجودات بمباران کرده‌اند.

یحیا گفت: این وضعیت بعد از هوای مرطوب خیلی اتفاق می‌افتد، ما شاهد عنکبوت‌های پشت قرمز زیادی هستیم اما عنکبوت‌های تار قیفی خطرناک‌ترین هستند. آنها تهاجمی هستند و باید فورا از آنها فاصله بگیرید.

پارک خزندگان استرالیا هم از استرالیایی‌ها خواست که با شروع فصل تولید مثل عنکبوت‌های تار قیفی، احتیاط کنند.

در اطلاعیه این پارک آمده است: از ساکنان سیدنی، ساحل مرکزی، نیوکاسل و ساحل جنوبی خواسته می‌شود که با شروع فصل عنکبوت تار قیفی و افزایش فعالیت این عنکبوت‌های کشنده، احتیاط کنند. در طول فصل تولید مثل عنکبوت تار قیفی، احتمال بیشتری وجود دارد که با این عنکبوت‌ها در حیاط خلوت و حتی خانه خود مواجه شوید.

پارک خزندگان استرالیا همچنین برای گرفتن عنکبوت‌های تار قیفی به منظور اهدای آنها برای یک برنامه نجات‌بخش پادزهر درخواست کمک کرده است.

این پارک اعلام کرد: پارک خزندگان استرالیا تنها جایی در استرالیا است که زهر عنکبوت‌های تار قیفی را می‌گیرد تا از آن برای تولید پادزهر نجات‌بخش استفاده کند. ما برای گرفتن عنکبوت‌های تار قیفی به مردم متکی هستیم و به کمک آنها نیاز داریم.

توصیه می‌شود از یک شیشه صاف و قاشق دسته بلند برای به دام انداختن این عنکبوت خطرناک استفاده کنید و همیشه هم فاصله ایمن را با آن حفظ کنید. پس از مهار عنکبوت، مقداری خاک مرطوب به داخل شیشه اضافه کنید، درب آن را محکم کنید و آن را به یکی از نقاط پرشمار در اطراف سیدنی، ساحل مرکزی و نیوکاسل ببرید.

از زمان اجرای برنامه پادزهر در دهه ۱۹۸۰ تاکنون، حتی یک مورد مرگ بر اثر گازگرفتگی عنکبوت تار قیفی در استرالیا مشاهده نشده است.

یحیا به صاحبان خانه توصیه کرد که هر کاری می‌توانند انجام دهند تا برای هجوم عنکبوت‌ها آماده شوند. وی گفت: مطمئن شوید که درهایتان به خوبی مهر و موم شده‌اند، ماسه‌های کودکان را بررسی کنید، بهم‌ریختگی‌ها را از بین ببرید و چمن خود را کوتاه نگه دارید.

قربانیان نیش عنکبوت تار قیفی باید با آمبولانس تماس بگیرند و در زمان انتظار برای رفتن به بیمارستان، از یک بانداژ بی‌حرکتی فشار روی محل نیش استفاده کنند.

منبع: یاهو نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا
ارسال دیدگاه