وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024
» اخبار » برای خرید خانه در استرالیا چند سال باید پس‌انداز کنیم؟

تاریخ انتشار : 1401/09/07 - 4:45

برای خرید خانه در استرالیا چند سال باید پس‌انداز کنیم؟

صدای استرالیا - تحقیقات جدید نشان داده است که استرالیایی‌ها به حدود ۱۱ سال زمان برای پس‌انداز سپرده یک خانه نیاز دارند و هنگامی که به مرحله خرید نخستین خانه خود می‌رسند با بازپرداخت وام مسکن بیشتری مواجه می‌شوند.


صدای استرالیا – تحقیقات جدید نشان داده است که استرالیایی‌ها به حدود ۱۱ سال زمان برای پس‌انداز سپرده یک خانه نیاز دارند و هنگامی که به مرحله خرید نخستین خانه خود می‌رسند با بازپرداخت وام مسکن بیشتری مواجه می‌شوند.

آخرین گزارش ANZ CoreLogic Housing Affordability نشان داد که هم‌اکنون به طور میانگین ۱۰٫۹ سال طول می‌کشد تا خریداران خانه اولی، سپرده خود را پس‌انداز کنند که نسبت به ۱۱٫۳ سال در سه ماهه ژوئن کاهش یافته است.

براساس این گزارش، خریداران در سیدنی به بیشترین زمان برای پس‌انداز نیاز دارند، یعنی ۱۲٫۸ سال، در حالی که خریداران در ملبورن به ۱۰٫۶ سال و خریداران در بریزبن به ۱۰٫۱ سال نیاز دارند.

اگرچه زمان پس‌انداز سپرده کاهش یافته است اما خریداران مسکن حالا به دلیل افزایش نرخ بهره، باید نسبت بیشتری از درآمد خود را به بازپرداخت وام مسکن خود اختصاص دهند.

به طور متوسط، خریداران خانه در استرالیا باید ۴۳٫۳ درصد از درآمد خود را برای بازپرداخت وام مسکن کنار بگذارند که نسبت به ۳۸٫۹ درصد در سه ماهه قبل افزایش یافته است.

این رقم برای دارندگان وام مسکن در سیدنی به ۵۱٫۱ درصد از ۴۷ درصد در سه ماهه قبل افزایش یافته است. خریداران در ملبورن به ۴۲٫۴ درصد از درآمد خود برای بازپرداخت وام مسکن نیاز دارند (در مقایسه با ۳۸٫۱ درصد در سه ماهه قبلی)، در حالی که خریداران در بریزبن به ۴۰٫۳ درصد از درآمد خود (نسبت به ۳۷ درصد در سه ماهه قبلی) نیاز دارند.

به طور کلی، اگر بیش از ۳۰ درصد از درآمد قبل از کسر مالیات برای پوشش بازپرداخت وام مسکن موردنیاز باشد، یک خانواده در وضعیت استرس وام مسکن در نظر گرفته می‌شود.

انتظار می‌رود که بانک مرکزی استرالیا در نشست پایانی سال خود در دسامبر، دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

پس‌انداز برای یک خانه چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمانی که برای پس‌انداز سپرده خانه صرف می‌شود به محل زندگی شما بستگی دارد. در زیر وضعیت شهرهای سراسر استرالیا از نظر این شاخص اعلام شده است:

– سیدنی – ۱۲.۸ سال

– ملبورن – ۱۰.۶ سال

– بریزبن – ۱۰.۱ سال

– آدلاید – ۱۱ سال

– پرث – ۷.۷ سال

– هوبارت – ۱۱.۳ سال

– داروین – ۵.۲ سال

– کانبرا – ۸.۹ سال

منبع: یاهو


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه