وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » هشدار: ایمیل myGov کلاهبرداری است

تاریخ انتشار : 1400/02/20 - 7:10

هشدار: ایمیل myGov کلاهبرداری است

صدای استرالیا- اخیرا ایمیل‌هایی برای افراد در استرالیا ارسال می‌شود که فرستنده مدعی است از کارمندان myGov است. اما باید […]

هشدار: ایمیل myGov کلاهبرداری است

صدای استرالیا- اخیرا ایمیل‌هایی برای افراد در استرالیا ارسال می‌شود که فرستنده مدعی است از کارمندان myGov است. اما باید بدانید که این ایمیل کلاهبرداری و هدف آن سرقت اطلاعات بانکی شماست.

این کلاهبرداری (اسکم)، ایمیلی در ظاهر از سوی myGov ارسال و از کاربران خواسته می‌شود که ضمن تایید هویت خود، اطلاعات مالی‌شان را ارایه کنند.

به این ایمیل اسکرین شات‌هایی هم از اپ رسمی myGovID ضمیمه و با فریب کاربران، آنها را به فرم آنلاینی برای وارد کردن اطلاعات‌شان هدایت می‌کند. اما باید بدانید که این فرم، به هیچ وجه مرتبط به myGov و امن نیست.

بن فاستر از سازمان مالیات استرالیا، با بیان اینکه این کلاهبرداری، حاوی نشانه‌های کلاسیک فیشینگ مانند اشتباهات تایپی است، گفت: سازمان مالیات و myGov گاهی با ارسال ایمیل و پیامک اطلاع‌رسانی می‌کنند؛ اما هیچ‌گاه این پیام‌های حاوی لینک‌هایی به صفحات لاگین یا خدمات آنلاین ما نیست.

وی افزود: بنابراین از همگان می‌خواهیم که هشیار باشند و در این زمینه به افراد فامیل و آشنایان خود نیز هشدار بدهند تا در دام اقدامات خرابکارانه برای سرقت اطلاعات نیفتند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که درصورت دریافت ایمیل‌هایی مانند این، روی هیچ لینکی کلیک نکنند، ضمیمه ایمیل‌ها را باز نکنند و به ایمیل‌ها نیز پاسخ ندهند.

به گفته هنک یانگن از Services Australia درصورتی که چنین ایمیلی دریافت کرده و اطلاعات ورود به myGov را در لینک وارد کرده‌اید، باید به سرعت گذرواژه (پسورد) myGov خود را تغییر دهید و اگر اطلاعات بانکی‌تان را نیز ارایه کرده‌اید، با بانک‌تان تماس بگیرید.

کاربرانی که در این زمینه نگرانی یا سوالی دارند، می‌توانند دوشنبه تا جمعه‌ هر هفته بین ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر با پشتیبانی کلاهبرداری و سرقت اطلاعات هویتی Services Australia به شماره تلفن ۱۸۰۰۹۴۱۱۲۶ تماس بگیرند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه