وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » هشدار اداره مالیات: معامله رمزارزها هم مشمول مالیات است

تاریخ انتشار : 1400/03/09 - 10:57

هشدار اداره مالیات: معامله رمزارزها هم مشمول مالیات است

صدای استرالیا- اداره مالیات استرالیا هشدار داده است که افرادی که با معامله رمزارزها و NTF میلیونر می‌شوند، باید مالیاتش را هم بپردازند.


صدای استرالیا– اداره مالیات استرالیا هشدار داده است که افرادی که با معامله رمزارزها و NTF میلیونر می‌شوند، باید مالیاتش را هم بپردازند.

اداره مالیات در اطلاعیه‌ای به مالیات دهندگان یادآوری کرد که قانون مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) در مورد رمزارزها و همچنین توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) هم اعمال می‌شود.

این اداره همچنین شایعاتی را مبنی بر اینکه درآمدهای حاصل از رمزارزها، فقط وقتی به صورت دلار وارد استرالیا شود، مشمول مالیات خواهد بود، رد کرد.

تیم لاه، نایب رییس اداره مالیات استرالیا گفت: ما به برخی مالیات دهندگان که گمان می‌کنند خصوصیت بی‌نامی رمزارزها، مجوزی برای بی‌توجهی به مسوولیت‌های مالیاتی‌شان است، هشدار می‌دهیم.

وی افزود: در حالی که به نظر می‌رسد که رمزارزها در دنیای دیجیتال بی‌نامی عمل می‌کنند، ما مبادلات را از طریق داده‌های بانک‌ها، نهادهای مالی و صرافی‌های آنلاین رمزارزها ردگیری و مسیر بازگشت پول به مودیان را پیگیری می‌کنیم.

به گفته وی، سازمان مالیاتی، داده‌های به دست آمده از ارایه دهندگان خدمات رمزارز را با مالیات پرداختی افراد تطبیق می‌دهد تا مطمئن شود که سرمایه‌گذاران، میزان متناسبی مالیات می‌پردازند.

لاه گفت: ما می‌دانیم که رمزارزها موضوعی پیچیده است و به همین دلیل تمرکزما روی کمک به افراد است تا این معاملات را به درستی انجام دهند.

وی افزود: بهترین راه برای تشخیص میزان دقیق سود و زیان در زمینه رمزارزها، نگه‌داشتن دقیق اطلاعات از جمله تاریخ مبادلات، ارزش رمزارزها به دلار استرالیا در زمان مبادله، دلیل معامله و طرف دیگر معامله است، حتی اگر فقط آدرس کیف پول دیجیتال آن را بدانیم.

اداره مالیات، سال گذشته با حدود ۱۰۰ هزار نفر از مودیان که به معامله رمزارزها پرداخته بودند، تماس گرفت و به گفته لاه، امسال نیز به حدود یکصد هزار مودی در رابطه با دارایی‌های رمزارزی‌شان نامه ارسال خواهد شد تا درباره الزامات مالیاتی به آنها توضیح داده شود و از آنها خواسته شود که اظهارنامه‌شان را بازبینی کنند.

وی افزود: همچنین از حدود ۳۰۰ هزار مودی در زمان تسلیم اظهارنامه خواهیم خواست که عایدی یا زیان سرمایه رمزارزی خود را گزارش کنند.

این مقام مالیاتی همچنین گفت که اگر متوجه شدید که در زمینه اظهارنامه اشتباه کرده‌اید و مالیات خود را اصلاح کنید، ما نیز جرایم را تا حد زیادی کاهش خواهیم داد. البته، گزارش نکردن دارایی‌های رمزارزی و عدم اقدام پس از دریافت یادآوری، موجب اعمال جریمه خواهد بود.

اگر شما نیز در زمینه رمزارزها یا NFTها سرمایه‌گذاری کرده‌اید، برای بازبینی الزامات مالیاتی می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه