وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » هزینه ویرانگر مورچه‌های قرمز آتشین بر اقتصاد استرالیا؛ ۲۲ میلیارد دلار

تاریخ انتشار : 1403/02/01 - 6:28

هزینه ویرانگر مورچه‌های قرمز آتشین بر اقتصاد استرالیا؛ ۲۲ میلیارد دلار

صدای استرالیا - تحقیقات جدید حاکی از آن است که مورچه‌های آتشین وارداتی قرمز (RIFA) ممکن است تا دهه ۲۰۴۰ رقمی حدود ۲۲ میلیارد دلار به استرالیا خسارت وارد کنند و به یکی از بدترین آفات مهاجم کشور تبدیل شوند.


صدای استرالیا – تحقیقات جدید حاکی از آن است که مورچه‌های آتشین وارداتی قرمز (RIFA) ممکن است تا دهه ۲۰۴۰ رقمی حدود ۲۲ میلیارد دلار به استرالیا خسارت وارد کنند و به یکی از بدترین آفات مهاجم کشور تبدیل شوند.

این تحقیق که توسط اندیشکده سیاست عمومی موسسه استرالیا انجام شده است، مدل‌سازی به سفارش دولت را زیر سوال می‌برد و نشان می‌دهد که این مدل‌سازی خطر مورچه‌ها را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد.

این موسسه گفت که مدل سازی به سفارش دولت تنها به یک بازه زمانی ۱۵ ساله نگاه می‌کند و ۲٫۵ میلیارد دلار در سال خسارتی را که مورچه‌های آتشین وارداتی قرمز (RIFA) پس از سال ۲۰۳۵ ایجاد می‌کنند، نادیده می‌گیرد.

دولت‌ها باید برنامه‌های پیشنهادی برنامه ملی ریشه‌کنی مورچه‌های آتشین، از جمله هزینه‌کردن ۳۰۰ میلیون دلار در سال برای ریشه‌کنی این مورچه‌ها را دنبال کنند، زیرا منافع آتی بسیار بیشتر از هزینه‌های فعلی خواهد بود.

این تحقیق تخمین می‌زند که هر دلار سرمایه‌گذاری شده در ریشه‌کنی، «۳ تا ۹ دلار» سود خواهد داشت.

مورچه‌های آتشین یکی از بدترین گونه‌های مهاجمی هستند که به استرالیا رسیده‌اند و گزش‌های دردناک آنها می‌تواند انسان، حیوانات خانگی و دام را آزار دهد.

منشا این گونه آمریکای جنوبی است و نخستین بار در سال ۲۰۰۱ در استرالیا شناسایی شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه