وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » هزینه‌های زندگی به چه قشری بیشترین فشار را وارد می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 7:29

هزینه‌های زندگی به چه قشری بیشترین فشار را وارد می‌کند

صدای استرالیا– یک گزارش جدید نشان داد که افراد کم‌درآمدتر اغلب با هزینه‌های زندگی بالاتری مواجهند؛ زیرا ابزار لازم را […]

هزینه‌های زندگی به چه قشری بیشترین فشار را وارد می‌کند

صدای استرالیا– یک گزارش جدید نشان داد که افراد کم‌درآمدتر اغلب با هزینه‌های زندگی بالاتری مواجهند؛ زیرا ابزار لازم را برای خرید کارآمدتر، مانند خرید عمده مواد غذایی، در اختیار ندارند.

گزارش The Poverty Premium که روز سه‌شنبه از سوی Anglicare Australia منتشر شده، نشان می‌دهد که حمل و نقل، انرژی و اقساط وام از جمله حوزه‌هایی هستند که افراد کم درآمدتر، هزینه بیشتری بابت‌شان می‌پردازند.

در این گزارش آمده است که افراد فقیرتر به این دلیل که گاه مجبورند دور از محل‌کارشان زندگی کنند، هزینه رفت‌وآمد بیشتری هم متقبل می‌شوند. علاوه بر این، بهترین پیشنهادهای اعتباری نیز از سوی بانک‌ها به افرادی تعلق می‌گیرد که موجودی بیشتری داشته باشند.

در این شرایط، بسیاری از مردم که خود را گرفتار در «مارپیچ بدهی» می‌بینند، سعی می‌کنند به روش‌هایی مانند صرف‌نظر از برخی وعده‌های غذایی، مراجعه نکردن به پزشک یا خودداری از خرید بیمه، از هزینه‌های خود بکاهند. اما این اقدامات هزینه‌های بیشتری به آنها تحمیل می‌کند.

کیسی چمبرز، مدیر عامل انگلیکر استرالیا گفت: این گزارش فراخوانی به منظور اقدام برای جلوگیری از تحمیل بار اضافی بر افرادی است که با مشکلات مالی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: تحقیقات ما نشان می‌دهد که فقیر بودن، هزینه‌های زیادی دارد.

این گزارش حاکی از آن است که افراد کم درآمد ۱۰ درصد بیشتر برای سوخت خودروهای ناکارآمد، ۴۵ درصد بیشتر برای اعتبار و وام، ۹۳ درصد بیشتر برای خرید مواد غذایی و ۱۴۲ درصد بیشتر برای خرید اینترنت همراه هزینه می‌کنند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه