وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » نیم میلیون دوز واکسن فایزر از سنگاپور رسید؛ آغاز کاهش محدودیت ها در برخی از مناطق سیدنی

تاریخ انتشار : 1400/06/12 - 8:15

نیم میلیون دوز واکسن فایزر از سنگاپور رسید؛ آغاز کاهش محدودیت ها در برخی از مناطق سیدنی

صدای استرالیا– هواپیمای حامل نیم میلیون دوز واکسن فایزر، بر اساس توافق منعقد شده با سنگاپور، دیشب در فرودگاه سیدنی […]

نیم میلیون دوز واکسن فایزر از سنگاپور رسید؛ آغاز کاهش محدودیت ها در برخی از مناطق سیدنی

صدای استرالیا– هواپیمای حامل نیم میلیون دوز واکسن فایزر، بر اساس توافق منعقد شده با سنگاپور، دیشب در فرودگاه سیدنی به زمین نشست.

تاریخ مصرف این ۵۰۰ هزار دوز رو به اتمام است و طبق قرارداد، استرالیا نیز همین تعداد واکسن را در ماه دسامبر به سنگاپور خواهد فرستاد.

قرار است این واکسن‌ها به نسبت جمعیت بین ایالات و قلمروها توزیع شود؛ البته پیش از آن، سازمان کالاهای دارویی اقدام به بررسی و تست آنها خواهد کرد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت: این قرارداد موجودی مورد نیاز ما را برای ارایه واکسن فایزر به گروه‌های جدید، شامل افراد ۱۲ تا ۱۵ سال، از روز ۱۳ سپتامبر و ۱۶ تا ۳۹ ساله‌ها که واکسیناسیون‌شان آغاز شده، تامین می‌کند.

ورود این واکسن‌ها، هم زمان شده با کاهش محدودیت‌ها برای شهروندان مقیم در ۱۲ ناحیه دولت محلی سیدنی که موارد ابتلا در آنها زیاد بوده است.

افراد ساکن در جنوب غربی و غرب سیدنی، از این پس و با حذف محدودیت یک ساعته، می‌توانند تا هر زمان که بخواهند در بیرون از خانه به ورزش بپردازند. البته مقررات منع رفت و آمد بین ۹ شب تا ۵ صبح همچنان برقرار خواهد بود.

البته گفته می‌شود که مقررات منع رفت و آمد نیز در دست بازبینی است و احتمالا تغییراتی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم ازدواج با محدودیت‌هایی مجاز خواهد بود. در این مراسم، با احتساب زوجین، حداکثر حضور شش نفر مجاز است که عبارتند از دو نفر عروس و داماد، دو شاهد که حضورشان برای برگزاری مراسم لازم است و یک نفر که خطبه را جاری می‌کند و یک نفر عکاس یا فیلمبردار.

برای افرادی که می‌خواهند در مراسم عروسی حاضر شوند، محدودیت‌های سفر نیز همچنان برقرار خواهد بود.

گلادیس برجیکلیان، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز دیروز رسیدن این ایالت به سطح ۷۰ درصدی واکسیناسیون را تایید کرد. ۷ میلیون شهروند این ایالت حداقل یک دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه