وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » نگرانی بابت عدم انجام معاینات سرطان پوست به دلیل هزینه بالای ویزیت پزشکان

تاریخ انتشار : 1402/10/19 - 3:44

نگرانی بابت عدم انجام معاینات سرطان پوست به دلیل هزینه بالای ویزیت پزشکان

صدای استرالیا– بنا به اعلام موسسه سرطان نیو‌ساوت ولز، به طور میانگین در هر ۳۰ دقیقه یک استرالیایی مبتلا به […]

نگرانی بابت عدم انجام معاینات سرطان پوست به دلیل هزینه بالای ویزیت پزشکان

صدای استرالیا– بنا به اعلام موسسه سرطان نیو‌ساوت ولز، به طور میانگین در هر ۳۰ دقیقه یک استرالیایی مبتلا به ملانوما تشخیص داده می‌شود و استرالیا بالاترین نرخ ابتلا به سرطان پوست را در جهان دارد.

برآورد می‌شود که امسال برای ۱۶ هزار و ۸۰۰ فرد استرالیایی تشخیص سرطان پوست داده شود؛ با این حال بسیاری افراد به دلیل هزینه بالای ویزیت پزشکان، از بررسی‌های تشخیصی سلامت پوست امتناع می‌کنند.

موسسه ملانومای استرالیا خواستار غربالگری رایگان ملانوما برای همه استرالیایی‌های در معرض خطر شده است.

پروفسور شارلوت هسپه از این موسسه گفت با اشاره به هزینه بالای مراجعه به پزشکان عمومی گفت: با این شرایط چگونه باید مطمئن شویم که مردم به طور مداوم به پزشکان مراجعه کنند و مراقبت‌های پیشگیرانه را انجام دهند؟

در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، هفت درصد از بیماران پرخطر یا به پزشک عمومی مراجعه نکردند یا مراجعه خود را به تاخیر انداختند که این آمار نسبت به سال ماقبل ۳٫۵ درصد افزایش داشته است.

بر اساس یک گزارش ملی در سال ۲۰۲۲، هزینه یکی از عوامل اصلی انصراف مردم از انجام معاینات است که می‌تواند جان‌شان را نجات دهد.

افرادی که در نظرسنجی موسسه Insight Economics شرکت کردند، هزینه‌های غیر بیمه‌ای معاینات را به ویژه برای خانوارهای دارای درآمد پایین و مسافرانی که برای معاینات نیاز به سفر داشتند، بسیار بالا ارزیابی کردند.

انجام درمان ملانوما مستلزم هزینه‌های مشاوره پزشک عمومی، متخصص پوست، پاتولوژی و هزینه عمل جراحی می‌شود که بیمار باید بپردازد.

در این گزارش آمده است: تأثیر این هزینه‌ها می‌تواند چالش مهمی برای برخی از بیماران و خانواده‌ها باشد، به‌ویژه در مواردی که افراد برای مدتی طولانی پس از درمان و به منظور تشخیص زودهنگام ابتلای مجدد به مراقبت‌های معمول پوستی نیاز دارند.

اما اگر به دنبال معاینه پوستی خود هستند و بابت هزینه‌های بالای آن نگرانید، گزینه‌های رایگان هم وجود دارد.

خیریه سلامتی Skin Check Champions کلینیک‌های موقتی را در جوامع منطقه‌ای و پر ریسک مانند مناطق ساحلی که مردم زمان زیادی را در خارج از منزل می‌گذرانند، راه‌اندازی می‌کند.

پروفسور جورجینا لانگ از موسسه ملانومای استرالیا گفت: این توصیه قدیمی همچنان بهترین توصیه است: کلاه روی سر بگذارید، عینک آفتابی بزنید و خودتان را در برابر آفتاب محافظت کنید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه