وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » نماینده متهم به تعرض به کارگر جنسی، استعفا کرد

تاریخ انتشار : 1400/01/05 - 5:24

نماینده متهم به تعرض به کارگر جنسی، استعفا کرد

صدای استرالیا– مایکل جانسون، نماینده حزب نشنالز در کنگره، پس از اینکه به تعرض به یک کارگر جنسی متهم شد، […]

نماینده متهم به تعرض به کارگر جنسی، استعفا کرد

صدای استرالیا– مایکل جانسون، نماینده حزب نشنالز در کنگره، پس از اینکه به تعرض به یک کارگر جنسی متهم شد، رسما از دولت نیوساوت ولز استعفا کرد.

جان باریلارو، رهبر حزب نشنالز و معاون نخست‌وزیر نیوساوت ولز، صبح امروز گفت که شخصا خواستار و پیگیر استعفای جانسون بوده است.

پیش‌تر در پارلمان افشا شده بود که یکی از نمایندگان مذکر در دولت برجیکلیان در سپتامبر ۲۰۱۹ به یک کارگر جنسی تعرض کرده است. پلیس نیوساوت‌ولز نیز دیروز تایید کرد که درباره این اتهامات در حال تحقیق است.

باریلارو در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تحقیقات پلیس و با آگاهی از ادعاها علیه مایکل جانسون، نماینده Upper Hunter در پارلمان، من خواستار استعفای آقای جانسون از سمت‌اش به عنوان دبیر پارلمانی شدم و او نیز حسب وظیفه استعفا کرد.

به این ترتیب، جانسون از این پس، و تا زمانی که تحقیقات پلیس در حال انجام‌است، نه در جلسات حزب نشنالز و نه در جلسات احزاب ائتلاف شرکت نخواهد کرد.

جانسون نیز پس از افشای جزییات اتهامات در جلسه امروز پارلمان، ادعای بی‌گناهی کرد و گفت: من داوطلبانه با پلیس نیوساوت ولز صحبت کرده‌ام و کاملا در مسیر تحقیقات همکاری خواهم کرد.

وی افزود: اطمینان دارم که انجام هر تحقیقاتی نشان خواهد داد که من بی‌گناهم.

پلیس گفته که این موضوع در اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ گزارش و به واحد جرایم جنسی ارجاع شده است و از آن پس تا کنون، تحقیقات در این زمینه ادامه داشته است.

نخستین بار، تریش دویل، نماینده حزب کارگر این اتهامات را به صورت علنی مطرح کرد. وی دیروز گفت که کارگر جنسی یاد شده، ۱۸ ماه پیش با او تماس گرفته است.

دویل توضیح داد که مرد متهم از طریق سایت Locanto با کارگر جنسی مذکور مذاکره کرده و بابت دریافت فقط سکس دهانی، ۲۰۰ دلار پرداخته است.

دویل که دیروز در پارلمان سخن می‌گفت، افزود: این زن به من گفت که به طور واضح اعلام کرده که نمی‌خواهد دخول انجام شود؛ اما در اواخر کار، مرد به پشت او رفته و بدون رضایت زن، به او تعرض کرده است.

البته دویل نامی از نماینده مردی که این اتهامات علیه‌اش مطرح شده، نبرد. اما جانسون، با اعلام بی‌گناهی، پیش از اینکه نامش به طور عمومی افشا شود، عملا نشان داد که فرد مورد نظر خود اوست.

منبع:۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه