وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » نظر پیتر داتون درباره رویدادهای افغانستان: ناامیدکننده و غم‌انگیز

تاریخ انتشار : 1400/05/27 - 6:35

نظر پیتر داتون درباره رویدادهای افغانستان: ناامیدکننده و غم‌انگیز

صدای استرالیا- پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا، در واکنش به رویدادها و صحنه‌های وحشتناک مشاهده شده در افغانستان، وضعیت آن کشور را ناامید کننده و غم‌انگیز توصیف کرد.

بی‌نظمی در اجرای برنامه واکسیانسیون؛ پیتر داتون: مشکلات در آغاز کار طبیعی است

صدای استرالیا- پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا، در واکنش به رویدادها و صحنه‌های وحشتناک مشاهده شده در افغانستان، وضعیت آن کشور را ناامید کننده و غم‌انگیز توصیف کرد.

در تصاویر مخابره شده، دیده می‌شود که پس از ورود طالبان به پایتخت افغانستان، هزاران نفر در تلاشی ناامیدانه برای خروج از کشور به فرودگاه کابل هجوم آورده‌اند.

ویدیوهای شوکه‌کننده‌ای نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد مردم، از یک هواپیمای نظامی آمریکایی که قصد پرواز دارد، آویزان شده‌اند و پس از پرواز، از روی هواپیما سقوط می‌کنند و کشته می‌شوند.

داتون در این خصوص گفت از اینکه ارتش افغانستان، پس از سالها آموزش و سرمایه‌گذاری از سوی ایالات متحده، استرالیا و سایر هم‌پیمانان‌شان، از پایتخت و شهروندان محافظت نکرده‌اند، ناامید شده است.

داتون همچنین گفت که با اظهارات بایدن، مبنی بر اینکه او قویا بر تصمیم خود مبنی بر خروج از این کشور در خاورمیانه ایستادگی می‌کند، هم نظر است.

گفتنی است که بیش از ۲۵۰ نفر از پرسنل نظامی استرالیا به همراه سه جت نظامی، در عملیاتی برای نجات ۱۳۰ فرد استرالیایی به کابل اعزام شده‌اند.

به گفته داتون، استرالیا همچنین در تلاش برای نجات افرادی است که در زمان درگیری‌ها به استرالیایی‌ها کمک کرده‌اند. وی اما در این خصوص به جزییات برنامه‌ها اشاره‌ای نکرد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه