وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 21 May 2024
» اجتماعی » نخستین فرزند از طریق رحم اجاره‌ای استرالیایی برای یک پدر مجرد به‌دنیا آمد

تاریخ انتشار : 1401/01/16 - 5:50

نخستین فرزند از طریق رحم اجاره‌ای استرالیایی برای یک پدر مجرد به‌دنیا آمد

صدای استرالیا– عصر روز ۲۲ مارس، الی مایکل رزنیک، دخترکی چشم آبی و موطلایی، چشم به جهان گشود و با […]

نخستین فرزند از طریق رحم اجاره‌ای استرالیایی برای یک پدر مجرد به‌دنیا آمد

صدای استرالیا– عصر روز ۲۲ مارس، الی مایکل رزنیک، دخترکی چشم آبی و موطلایی، چشم به جهان گشود و با تولدش، لحظه‌ای تاریخی را رقم زد.

الی، نخستین کودک بیولوژیکی یک مرد مجرد در ویکتوریاست که از طریق رحم اجاره‌ای به دنیا آمده است.

پدر او، شان رزنیک، نیز نخستین مرد مجردی است که بر اساس قانون سختگیرانه رحم اجاره‌ای ویکتوریا، سال گذشته اجازه رسمی فرزند داشتن از این طریق را به دست آورد.

شان رزنیک در هنگام زایمان، در کنار کارلا پینکام، زن ویکتوریایی و مادر جایگزین الی، در اتاق عمل حضور داشت.

خانم پینکام نیز با شان رزنیک دوستی صمیمانه‌ای برقرار کرده و در آینده در زندگی الی، نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

این لحظه‌ای تاریخی بود که شان رزنیک، سالها برای آن انتظار کشیده بود. وی که همجنسگرا و ۴۴ ساله است، مدت‌ها به دنبال زوج مناسب بوده که به او عشق بورزد و بی‌تاب داشتن فرزندی از خود بوده است.

اما تولد الی، پس از سلسله‌ای از حوادث تلخ برای پدرش رقم خورد. از جمله اینکه سه مادر جایگزین که به دلایل شخصی نتوانستند فرایند فرزندآوری را ادامه دهند.

شان رزنیک که متولد آفریقای جنوبی و متخصص طبیعت درمانی و هیپنوتیزم‌درمانی است، در ماه‌های اخیر پیام‌های متعددی از مردان و زنان مجردی دریافت کرده که می‌گویند ماجرای او برای‌شان الهام‌بخش بوده است.

اما فقط یک مرد مجرد دیگر در استرالیا مجوز فرزنددارشدن از طریق مادرجایگزین محلی را به دست آورده است. فرزند او که مردی از اهالی نیوساوت‌ولز است، در اواخر سال گذشته به دنیا آمد. اما رزنیک امیدوار است که این ماجرا، الهام‌بخش سایرین شود تا رویای پدر شدن‌شان را محقق کنند.

به گفته لین برمیستر، متخصص باروری از ملبورن که الی زیر نظر او به دنیا آمده، از زمان انتشار ماجرای رزنیک، مردان مجرد بسیاری با هدف مشابه به کلینیک او مراجعه می‌کنند. اما به دلیل مقررات سختگیرانه رحم‌اجاره‌ای در استرالیا، پیدا کردن اهدا کننده تخمک و رحم اجاره‌ای دشوار است.

در استرالیا به ازای هر ۱۰۰ زوجی که قصد اجاره رحم دارند، فقط یک مادر جایگزین وجود دارد.

به گفته برمیستر، تا همین اواخر کشور اوکراین تامین‌کننده اصلی تخمک و رحم‌اجاره‌ای برای والدین در سراسر جهان بوده و حداقل ۴ کودک استرالیایی‌ نیز در سال جاری از طریق مادران جایگزین اوکراینی به دنیا آمده‌اند. حدود ۱۵ کودک دیگر نیز تا ماه سپتامبر از این طریق متولد خواهند شد.

اجاره رحم با هدف تجاری در استرالیا غیرقانونی است و مادران جایگزین در صورت تخلف و دریافت پول، به دو سال زندان محکوم می‌شوند.

از سوی دیگر، هزینه بالای اجاره رحم در استرالیا، آن را برای بسیاری غیرقابل دسترس می‌کند. آقای رزنیک به این منظور حدود ۵۰ هزار دلار هزینه کرده که عمده این مبلغ صرف صورتحساب‌های بیمارستان، ویزیت و IVF شده است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه