وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » نخستین زن محجبه به مجلس سنای استرالیا راه یافت

تاریخ انتشار : 1401/03/31 - 14:40

نخستین زن محجبه به مجلس سنای استرالیا راه یافت

صدای  استرالیا– حزب کارگر سه کرسی استرالیای غربی در مجلس سنا را به دست آورد و حزب استرالیای متحد (UAP) […]

نخستین زن محجبه به مجلس سنای استرالیا راه یافت

صدای  استرالیا– حزب کارگر سه کرسی استرالیای غربی در مجلس سنا را به دست آورد و حزب استرالیای متحد (UAP) نیز به تنها کرسی خود در پارلمان دست یافت و به این ترتیب، انتخابات فدرال در مجلس علیا نهایی شد.

رالف ببت با به دست آوردن آخرین کرسی ویکتوریا، به اولین و تنها عضو حزب استرالیای متحد بدل شد که به پارلمان راه می‌یابد. او این کرسی را از دست گرگ میرابلای لیبرال درآورد که خود در ماه فوریه به سنا راه یافته بود.

گفته می‌شود که کلایو پالمر، بنیان‌گذار و پشتیبان حزب UAP بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای انجام تبلیغات حزبش در انتخابات فدرال هزینه کرده که فقط ببت موفق به راهیابی به پارلمان شد.

این حزب در پستی فیس‌بوکی گفت که ببت برای تامین آینده اقتصادی بهتر برای تمامی خانواده‌های استرالیایی به مبارزه با احزاب جریان اصلی خواهد پرداخت.

در همین حال، حزب کارگر نیز سه کرسی از ۶ کرسی موجود استرالیای غربی را از آن خود کرد و فاطیما پیمان توانست آخرین کرسی این ایالت را برای کارگرها به دست بیاورد.

از کرسی‌های استرالیای غربی در مجلس سنا، دو کرسی به لیبرال‌ها و یک کرسی هم به سبزها رسید.

فاطمه پیمان، نخستین زن محجبه‌ای که به نمایندگی پارلمان استرالیا انتخاب می‌شود. او افغان‌الاصل و ۲۷ ساله است و در کودکی به همراه خانواده‌اش به استرالیا پناهنده شد.

نتایج به دست آمده به این معنی است که دولت آلبانیزی ۲۶ کرسی در مجلس علیا خواهد داشت. ائتلاف ۳۲ و سبزها نیز ۱۲ کرسی سنا را در اختیار دارند. شبکه جکی لمبی و حزب یک ملت نیز هر کدام دو نماینده به سنا فرستانده‌اند و حزب استرالیای متحد نیز یک کرسی در اختیار گرفته است. یک کرسی نیز به دیوید پوکاک مستقل رسید.

با این ترکیب، اگر حزب کارگر از حمایت سبزها بعلاوه یک سناتور دیگر برخوردار شود، می‌تواند بدون توجه به رای اپوزیسیون و سایر اعضای سنا، قوانین خود را در مجلس علیا به تصویب برساند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه