وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » نخستین برنامه ملی سرطان در استرالیا به اجرا گذاشته شد

تاریخ انتشار : 1402/08/12 - 1:01

نخستین برنامه ملی سرطان در استرالیا به اجرا گذاشته شد

صدای استرالیا- دولت فدرال برنامه‌ای را به اجرا گذاشته که بر اساس آن، همه استرالیایی‌های مبتلا به سرطان، فارغ از اینکه کجا زندگی می‌کنند و چه سرطانی دارند، درمان یکسانی دریافت کنند.


صدای استرالیا- دولت فدرال برنامه‌ای را به اجرا گذاشته که بر اساس آن، همه استرالیایی‌های مبتلا به سرطان، فارغ از اینکه کجا زندگی می‌کنند و چه سرطانی دارند، درمان یکسانی دریافت کنند.

این برنامه گسترده با هدف بهبود پیشگیری، غربالگری، درمان و مدیریت سرطان به اجرا درمی‌آید که بر اساس آمار بخش سلامت، روزانه جان ۱۳۵ استرالیایی را می‌گیرد و مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کشور است.

پروفسور دوروتی کیف، مدیرعامل سازمان سرطان استرالیا گفت: طراحی این برنامه حاصل سوال از بیماران در مورد نیازمندی‌های آنهاست.

وی گفت: در حال حاضر ما بهترین نتایج را در دنیا در زمینه مقابله با سرطان داریم. اما این مساله در مورد همه صادق نیست.

وی افزود: در مورد برخی انواع و جمعیت‌های دارای اولویت نتایج آنچنان خوب نیست. هدف این برنامه، بهبود نتایج برای همه و در همه جای استرالیاست.

مارک باتلر وزیر بهداشت نیز گفت: بار سرطان در حال افزایش است و تخمین زده می‌شود که برای بیش از ۱۶۴ هزار استرالیایی در سال جاری تشخیص سرطان داده شود.

وی ادامه داد: برنامه ملی سرطان استرالیا پاسخ به نگرانی بیماران درباره دشواری ورود به سیستم سلامت و اطمینان از این است که هیچ بیماری نادیده گرفته نشود.

سازمان خیریه Movember نیز در این برنامه مشارکت خواهد داشت.

این سازمان که به دلیل تشویق مردان به سبیل گذاشتن در ماه نوامبر شهرت دارد، با همکاری دانشگاه موناش در این برنامه ۱۷٫۵ میلیون دلاری مشارکت می‌کند تا تجربیات بیماران سرطانی را به اشتراک بگذارند.

میشل تری، مدیرعامل Movember گفت: استرالیایی‌هایی که سرطان در آنها تشخیص داده می‌شود انتظار دارند که تیم‌های درمانی آنها بهترین اطلاعات را برای کسب بهترین نتایج  درمانی ممکن در اختیار داشته باشند.

وی افزود: ما با ارائه نخستین پلتفرم جهانی برای پزشکان به منظور درک نتایج درمان و تجربیات زیسته بیماران، می توانیم به سرعت مراقبت شخصی سرطان را پیش ببریم.

تخمین زده می‌شود که از هر پنج استرالیایی دو نفر تا سن ۸۵ سالگی به سرطان مبتلا می‌شوند.

در این میان، استرالیایی‌های ملل اول تقریباً یک و نیم برابر بیشتر از استرالیایی‌های غیر بومی در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان هستند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه