وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » نخستین بانک اسپرم و تخمک در ویکتوریا راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 9:40

نخستین بانک اسپرم و تخمک در ویکتوریا راه‌اندازی شد

صدای استرالیا- درتلاش برای کاهش موانع تشکیل خانواده، نخستین بانک اسپرم و تخمک استرالیا در ویکتوریا راه‌اندازی شد.


صدای استرالیا- درتلاش برای کاهش موانع تشکیل خانواده، نخستین بانک اسپرم و تخمک استرالیا در ویکتوریا راه‌اندازی شد.

این بانک که در بیمارستان سلطنتی زنان راه‌اندازی شده، اسپرم و تخمک اهداکنندگان مجاز  ویکتوریایی را می‌پذیرد و خانواده‌ها در صورت ارجاع از سوی پزشک عمومی یا مختصص خود می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

این برنامه بخشی از ابتکاری ۱۲۰ میلیون دلاری است که شامل خدمات عمومی بارآوری مانند درمان‌های IVF، تست‌ها و روش‌های تشخیصی و مشاوره هم می‌شود.

این ابتکار همچنین از ویکتوریایی‌هایی که به دلیل مشکلات پزشکی مانند سرطان تحت درمان هستند و این درمان می‌تواند باروری آنها را به خطر بیندازند حمایت می‌کند که تخمک‌ها یا اسپرم‌های‌شان را منجمد کنند.

دنیل اندروز، نخست وزیر ویکتوریا گفت که انتظار می‌رود سالانه حدود ۴۰۰ اهدای اسپرم و حدود ۴۰ اهدای تخمک به این بانک انجام شود که معادل نزدیک به ۳۵۰۰ دوره IVF در سال است.

وی افزود: این طرح به معنای واقعی کلمه از هزاران نفر در سراسر ایالت ما حمایت می‌کند تا یک قدم به رویای فرزند داشتن یا بزرگ‌تر کردن خانواده‌شان نزدیک‌تر شوند.

اندروز گفت: راهی بهتر و مهم‌تر از ارایه چنین خدماتی به صورت عادلانه، برای سرمایه‌گذاری در آینده نمی‌شناسم. محقق کردن این رویا اصلا به موجودی حساب بانکی و وضعیت مالی‌تان ارتباطی ندارد.

گفتنی است که تا پیش از افتتاح این مرکز، فقط درمان‌های IVF به صورت خصوصی با هزینه بالا و یا استفاده از اسپرم و تخمک اهداکنندگان خارجی در دسترس بود. هزینه هر دوره IVF تا ۱۰ هزار دلار و هزینه دریافت اسپرم و تخمک به ازای هر اهدا نیز به ۴ هزار دلار می‌رسد.

دکتر دوورا لیبرمن، مدیر پزشکی کلینیک باروری شهر سیدنی، گفت که این بانک در صورت موفقیت می‌تواند یک دستاورد بزرگ باشد. او اما هشدار داد که دستیابی به اهداف جاه‌طلبانه تعیین شده برای میزان اهدای اسپرم و تخمک دشوار است.

به گفته وی، پیدا کردن این همه آدم که حاضر به اهدا باشند، چالشی بزرگ خواهد بود.

لیبرمن گفت: چند دهه است که در استرالیا برای جذب اهداکننده اسپرم تلاش می‌شود. نمی‌دانم چرا دولت ویکتوریا فکر می‌کند بیش از  تلاش‌های این چند دهه موفقیت به دست می‌آورد.

در استرالیا، پرداخت پول به افراد برای اهدای خون، بافت، اسپرم یا تخمک غیرقانونی است، به این معنی که والدین امیدوار باید به اهدای نوع دوستانه تخمک و اسپرم تکیه کنند.

به گفته لیبرمن، یکی دیگر از دلایلی که مردم اهدا نمی‌کنند، این است که فرزندان پس از ۱۸ سالگی ممکن است آنها را پیدا کنند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه