وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » نجات یکی از کوچکترین پستانداران دنیا از آتش‌سوزی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/09/23 - 12:29

نجات یکی از کوچکترین پستانداران دنیا از آتش‌سوزی در استرالیا

صدای استرالیا - پس از اینکه آتش‌سوزی‌ها تقریبا نیمی از جزیره کانگورو در استرالیای جنوبی را سوزاند، دیگر اثری از صاریغ‌های (پوسوم) کوتوله که این جزیره زادگاه‌شان بود، دیده نشده بود، اما اخیرا نخستین صاریغ کوتوله کوچولو در این جزیره پیدا شده است.


صدای استرالیا – پس از اینکه آتش‌سوزی‌ها تقریبا نیمی از جزیره کانگورو در استرالیای جنوبی را سوزاند، دیگر اثری از صاریغ‌های (پوسوم) کوتوله که این جزیره زادگاه‌شان بود، دیده نشده بود، اما اخیرا نخستین صاریغ کوتوله کوچولو در این جزیره پیدا شده است.

پت هاجنز، جانورشناس می‌گوید که این کشف در این جزیره که حدود یک سال است در آتش می‌سوزد، بسیار هیجان انگیز است.

به گفته وی، تا کنون فقط ۱۱۳ مورد از مشاهده این گونه جانوری در جزیره کانگورو به صورت رسمی ثبت شده است.

هاجنز می‌افزاید: مشخص است که دیدن این حیوانات چندان رایج نیست؛ اما با وجود اینکه آتش‌سوزی‌ها اکثر زیستگاه آنها را از بین برده، ما کاملا امیدوار بودیم که آنها را پیدا کنیم.

به گفته وی، یافتن و مطالعه روی صاریغ‌های کوتوله، به دلیل جثه کوچک‌شان، بسیار دشوار است.

صاریغ کوتوله یافت شده، تقریبا ۷ گرم وزن دارد.

این جانوران که از آنها با عنوان کوچک‌ترین صاریغ‌های جهان یاد می‌شود، در تاسمانی، جزیره کانگورو و گاهی در جنوب استرالیا و ویکتوریا یافت می‌شوند.

گروه محافظت از حیات وحش و سرزمین جزیره کانگورو این حیوان کوچولو را اوایل هفته، در حین انجام عملیات نجاتی که با شروع آتش‌سوزی‌های تابستانی ترتیب داده بودند، پیدا کردند.

تاکنون دو نفر در اثر آتش سوزی‌ها جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به ۹۰ خانه نیز در آتش سوخته است. تعداد زیادی از جانداران حیات وحش نیست در اثر آتش‌سوزی‌ها از دست رفته است.

علاوه بر این صاریغ کوتوله، ۲۰ گونه دیگر نیز شامل یک قورباغه کوچک بیبرون (bibrons toadlet) ، یک باندیکوت قهوه‌ای جنوبی و یک والابی تامار (tammar wallaby) یافته شده‌اند.

به گفته هاجنز، اگرچه این‌ خبر خوبی بود؛ اما هنوز درباره سایر گونه‌های کمیاب که اثری از آنها دیده نشده، نگرانی وجود دارد. از جمله در مورد موش باتلاقی بومی این منطقه.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه