وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » میزان واکسیناسیون لازم برای پایان قرنطینه، جمعه در کابینه ملی بررسی می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/05/07 - 4:56

میزان واکسیناسیون لازم برای پایان قرنطینه، جمعه در کابینه ملی بررسی می‌شود

صدای استرالیا– رهبران کشور در کابینه ملی، روز جمعه درمورد اینکه چه تعداد از افراد استرالیا باید واکسینه شوند تا […]

میزان واکسیناسیون لازم برای پایان قرنطینه، جمعه در کابینه ملی بررسی می‌شود

صدای استرالیا– رهبران کشور در کابینه ملی، روز جمعه درمورد اینکه چه تعداد از افراد استرالیا باید واکسینه شوند تا محدودیت‌ها پایان داده شود، بررسی و تصمیم‌گیری خواهند کرد.

در حالی که دولت نیوساوت‌ولز امیدوار است تمایل مردم به دریافت واکسن آسترازنکا افزایش یابد، داده‌‌ها حاکی از این است که تعداد واکسن‌های فایزر تزریقی، بیش از ۵ هزار دوز در روز بیشتر از آسترازنکاهای تولید داخل بوده است.

از سوی دیگر، با وجود اینکه تمایل به واکسن آسترازنکا، پس از شیوع بیماری در سیدنی و به ویژه در افراد زیر ۴۰ سال افزایش یافته، برآوردها حاکی است که با نرخ کنونی واکسیناسیون، اکثریت جمعیت نیوساوت‌ولز تا پایان سال در برابر کووید واکسینه نخواهند شد.

آمار ایمنی‌سازی نشان می‌دهد که یک هفته پیش از آغاز شیوع بیماری در سیدنی، ۲۴ هزار و ۸۹ دوز در یک روز در نیوساوت‌ولز تزریق شده بود. اما روز سه‌شنبه همین هفته، در این ایالت ۳۶ هزار دوز آسترازنکا و ۴۱ هزار و ۸۵۳ دوز فایزر ارایه شده است.

گلادیس برجیکلیان، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز، پیش‌تر تاکید کرده بود که به منظور ایجاد مصونیت نسبی، باید ۷۵ تا ۸۰ درصد جمعیت واکسن دریافت کنند.

این بدان معنی است که نزدیک به ۵ میلیون نفر باید هر دو دوز واکسن خود را در نیوساوت ولز زده باشند. اما در حال حاضر فقط ۱٫۱ میلیون نفر هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

در همین حال، اسکات موریسون، روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت فدرال مدل‌سازی سطح واکسیناسیون مورد نیاز برای پایان دادن به قرنطینه راز از موسسه عفونت و ایمنی پیتر دوهرتی دریافت کرده و مشغول ترکیب آنها با برآوردهای وزارت خزانه‌داری، پیش از جلسه کابینه ملی در روز جمعه است.

وی گفت: نمی‌خواهم بگویم که این مساله در روز جمعه نهایی می‌شود. این نخستین دور گفت‌وگوهای ما خواهد بود و حدس می‌زنم به گفت‌وگوهای بسیاری بیشتری در این زمینه نیاز داشته باشیم.

منبع: سیدنی مورنییگ هرالدز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه