وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » میزان مرگ بر اثر مصرف الکل و خودکشی در استرالیا در حال افزایش است

تاریخ انتشار : 1401/07/28 - 13:23

میزان مرگ بر اثر مصرف الکل و خودکشی در استرالیا در حال افزایش است

صدای استرالیا– نرخ مرگ و میر استرالیا در سال دوم همه‌گیری پایین مانده است، با این حال مرگ و میر […]

میزان مرگ بر اثر مصرف الکل و خودکشی در استرالیا در حال افزایش است

صدای استرالیا– نرخ مرگ و میر استرالیا در سال دوم همه‌گیری پایین مانده است، با این حال مرگ و میر ناشی از مصرف الکل و خودکشی افزایش یافته است.

داده‌های اداره آمار استرالیا (ABS) که دیروز منتشر شد نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر در این کشور نسبت به سال ۲۰۲۰ به میزان ۳٫۲ درصد افزایش یافته است.

اما داده‌ها حاکی از روند افزایشی مرگ‌ومیرهای ناشی از مصرف الکل در سطح ملی است و میزان خودکشی همچنان بسیار بالا و نگران کننده است.

مرگ و میر ناشی از الکل نسبت به سال ۲۰۲۰ به میزان ۵٫۸ درصد افزایش یافته که بالاترین میزان ثبت شده در ۱۰ سال گذشته بوده است. در این میان، تعداد مردانی که به دلیل مصرف الکل فوت کرده‌اند ۸٫۱ درصد رشد کرده است.

از سوی دیگر، خودکشی در استرالیا برای دومین سال متوالی پانزدهمین عامل اصلی مرگ و میر بوده است.

آمار مذکور در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ جمع‌آوری شده است؛ اما نیوز موری، مدیرعامل مرکز جلوگیری از خودکشی استرالیا نگران است که در سال جاری، به دلیل رشد نرخ بهره و افزایش هزینه‌های زندگی و تورم، میزان خودکشی بالاتر برود.

سایر روندهای قابل توجه در آمار مذکور شامل مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ است که از سی و هشتمین عامل اصلی مرگ و میر در سال ۲۰۲۰ به رتبه سی و چهارم در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

در سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۱۲۲ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ ثبت شد که بیشتر این موارد مربوط به شیوع سویه دلتا می‌شود.

در سال ۲۰۲۰، شایع‌ترین بیماری از پیش موجود در افرادی که بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند، زوال عقل (از جمله بیماری آلزایمر) بوده است.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که تنها دو مورد مرگ ناشی از آنفولانزا در سال ۲۰۲۱ ثبت شده است، در حالی که مرگ و میر ناشی از بیماری‌های تنفسی، در رده یکی مانده به آخر در میان عوامل مرگ و میر بوده که می‌توان آن را به اجرای قرنطینه نسبت داد.

همچنین بیماری‌های قلبی در ۱۰ سال گذشته عامل اصلی مرگ‌ومیر در میان مردان استرالیای بوده و در میان زنان، زوال عقل بیشترین قربانی را گرفته است.

در کل، زوال عقل، سکته مغزی، سرطان ریه و بیماری‌های مزمن تنفسی تحتانی ۵ عامل اصلی مرگ و میر در استرالیا قلمداد می‌شوند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , زندگی در استرالیا
ارسال دیدگاه