وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » میانگین قیمت خانه در پایتخت‌های استرالیا از یک میلیون دلار گذشت

تاریخ انتشار : 1400/11/08 - 4:17

میانگین قیمت خانه در پایتخت‌های استرالیا از یک میلیون دلار گذشت

صدای استرالیا– داده‌های جدید گزارش فصلی قیمت خانه Domain نشان می‌دهد که متوسط قیمت خانه در پایتخت‌های استرالیا اکنون به […]

میانگین قیمت خانه در پایتخت‌های استرالیا از یک میلیون دلار گذشت

صدای استرالیا– داده‌های جدید گزارش فصلی قیمت خانه Domain نشان می‌دهد که متوسط قیمت خانه در پایتخت‌های استرالیا اکنون به ۱٫۰۶ میلیون دلار رسیده؛ در حالی که در سپتامبر سال ۲۰۲۰ این رقم، ۸۵۰ هزار دلار بوده است.

رشد سالانه متوسط قیمت خانه در کل پایتخت‌های استرالیا در سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۱ به میزان ۲۵ درصد بوده که همه رکوردهای موجود را شکسته است.

به گفته دکتر نیکولا پاول، محقق ارشد Domain، عامل اصلی این رشد قیمت‌ها این است که تعداد استرالیایی‌های علاقه‌مند به خرید خانه، بیشتر از فروشندگان بوده است.

وی گفت: قیمت خانه و واحدهای آپارتمانی، به دلیل افزایش فعالیت‌ها پس از دوران قرنطینه در سیدنی، ملبورن و کانبرا، پس‌انداز بالای خانوارها و تقاضای بالا برای خرید ملک، به رشد ادامه می‌دهد.

به گفته پاول، تقاضا در شهرهای بزرگ همچنان بیش از عرضه است؛ هرچند که رشد سریع‌قیمت‌ها و مسایل صرفه‌پذیری، احتمالا موجب جابه‌جایی تقاضا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، قیمت خانه در سیدنی، در طول سال ۲۰۲۱ تقریبا ۱۱۰۰ دلار در هر روز رشد کرده و متوسط قیمت خانه را با ۴۰۰ هزار دلار افزایش به ۱٫۶ میلیون دلار رسانده است. این رشد ۳۳٫۱ درصدی، تندترین رشد قیمت سالانه در سیدنی محسوب می‌شود.

در ملبورن نیز متوسط قیمت خانه با ۱۸٫۶ درصد افزایش به ۱٫۱ میلیون دلار رسیده و بریزبین و آدلاید نیز به ترتیب رکوردهای ۷۹۲ هزار دلار و ۷۳۱ هزار دلار را پشت سرگذاشته‌اند.

در این بین پایتخت استرالیا بیشترین رشد سالانه قیمت را شاهد بوده است. میانگین قیمت خانه در کانبرا با ۳۶٫۶ درصد رشد سالانه به بیش از ۱٫۱ میلیون دلار رسیده است.

از سوی دیگر، پرت کم‌ترین میزان رشد سالانه را با ۷٫۵ درصد شاهد بوده و به میانگین ۶۱۲ هزار دلاری رسیده است.

در هوبارت نیز که تا ۵ سال قبل می‌شد ملکی را با حدود ۵۰۰ هزار دلار خریداری کرد، حالا قیمت‌ متوسط خانه با ۳۴٫۶ درصد رشد به بیش‌ از ۷۵۲ هزار دلار رسیده که دومین رشد سالانه بالا پس از کانبرا محسوب می‌شود.

قیمت متوسط خانه در پایتخت‌های استرالیا در فصل منتهی به دسامبر ۲۰۲۱ به شرح جدول است:

میانگین قیمت خانه در پایتخت‌های استرالیا از یک میلیون دلار گذشت

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه