وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » میانگین درآمد سالانه هر استرالیایی شاغل، ۹۲ هزار دلار

تاریخ انتشار : 1401/05/30 - 7:41

میانگین درآمد سالانه هر استرالیایی شاغل، ۹۲ هزار دلار

صدای استرالیا - استرالیایی‌هایی که کمتر از ۹۲ هزار دلار در سال درآمد دارند، حالا جزو افراد با درآمد کمتر از متوسط محسوب می‌شوند.


صدای استرالیا – استرالیایی‌هایی که کمتر از ۹۲ هزار دلار در سال درآمد دارند، حالا جزو افراد با درآمد کمتر از متوسط محسوب می‌شوند.

آخرین گزارش اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد یک ​​​​کارگر تمام وقت به طور میانگین هزار و ۷۶۹ دلار در هفته یا ۹۲ هزار و ۲۹ دلار دلار در سال (قبل از کسر مالیات) درآمد دارد.

در صورت لحاظ کردن اضافه کاری، نرخ ویژه شیفت‌های فوق‌العاده، پاداش‌ها و کمیسیون، میانگین درآمد هفتگی یک کارگر تمام وقت به هزار و ۸۳۵ دلار در هفته افزایش می‌یابد. در این صورت میانگین دستمزد سالانه قبل از مالیات به بیش از ۹۵ هزار دلار افزایش می‌یابد.

با این حال، متوسط ​​درآمد هفتگی برای همه کارفرمایان شامل کارگران موقتی و پاره وقت، هزار و ۳۴۴ دلار یا دستمزد سالانه ۶۹ هزار و ۹۲۴ دلار در سال قبل از مالیات است.

اگرچه میانگین دستمزد ۹۲ هزاری دلاری زیاد به نظر می‌رسد اما افزایش سال به سال این رقم نگران‌کننده نیز است. در حالی که کارگران تمام وقت استرالیایی امسال ۲٫۹ درصد بیشتر از سال گذشته درآمد خواهند داشت، این نرخ کمتر از نصف نرخ تورم استرالیا معادل ۶٫۱ درصد است.

جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری استرالیا نیز اخیرا گفت: اگرچه دستمزدها سالانه به طور متوسط ۲٫۶ درصد افزایش یافته اما در مقایسه با تورم، رشد دستمزد واقعی در استرالیا هنوز به طور قابل توجهی پایین است.

وی افزود: این قوی‌ترین رشد دستمزدها از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون است اما در عین حال بزرگترین کاهش دستمزدهای واقعی از سال ۱۹۹۸ تاکنون نیز محسوب می‌شود.

اگرچه دولت آلبانیزی افزایش دستمزدها را در اولویت دارد اما انتظار می‌رود تورم تا کریسمس به ۷٫۷۵ درصد برسد و فشار هزینه‌های زندگی بر خانواده‌ها تشدید شود.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه