وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » مهمترین دغدغه استرالیایی‌ها در انتخابات پیش‌رو به تفکیک احزاب

تاریخ انتشار : 1401/02/02 - 7:00

مهمترین دغدغه استرالیایی‌ها در انتخابات پیش‌رو به تفکیک احزاب

صدای استرالیا – نتیجه  نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تغیرات اقلیمی، هزینه زندگی و اقتصاد از مهمترین دغدغه‌های استرالیایی‌ها در انتخابات فدرال است.


صدای استرالیا – نتیجه  نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تغیرات اقلیمی، هزینه زندگی و اقتصاد از مهمترین دغدغه‌های استرالیایی‌ها در انتخابات فدرال است.

این نظرسنجی‌ها که توسط شبکه خبری ای‌بی‌سی انجام شده نشان می‌دهد که اکثریت استرالیایی‌ها مهمترین دغدغه خود را تغییرات اقلیمی عنوان کرده‌اند به طوریکه ۲۹ درصد از شرکت‌کنندگان این موضوع را مهم توصیف کرده‌اند.

البته اهمیت این موضوع در میان طرفداران حزب‌های سیاسی استرالیا متفاوت است به طوریکه تنها هشت درصد از طرفداران ائتلاف لیبرال نشنال این موضوع را دغدغه اصلی خود دانسته‌اند حال آنکه ۳۰ درصد از طرفداران حزب کارگر این موضوع را مهمترین دغدغه خود اعلام کرده‌اند و این درصد در میان طرفداران حزب سبز ۵۰ درصد بوده است.

طرفداران ائتلاف لیبرال نشنال نگرانی شدیدی در خصوص اقتصاد دارند به طوریکه ۳۴ درصد از آنها این موضوع را اولویت اصلی خود اعلام کرده‌اند و دغدغه‌های بعدی آنها هزینه‌های زندگی (۱۳ درصد) و امنیتی عمومی و دفاعی (۱۲ درصد) بوده است.

از طرف دیگر، طرفداران حزب کارگر پس از تغییرات اقلیمی، مسئولیت‌پذیری دولت (۱۷ درصد)، هزینه‌های زندگی (۱۴ درصد) و خدمات بهداشتی (۱۰ درصد) را دغدغه‌های مهم خود دانسته‌اند.

برای مشاهده گزارش کامل شبکه خبری ای‌بی‌سی می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه