وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » ممنوعیت کامل ایجاد آتش در استرالیا به چه معناست و چه جریمه‌ای دارد

تاریخ انتشار : 1398/10/05 - 13:09

ممنوعیت کامل ایجاد آتش در استرالیا به چه معناست و چه جریمه‌ای دارد

صدای استرالیا – به طور معمول در ماه‌ها و روزهای بسیار گرم سال قانون ممنوعیت کامل ایجاد آتش در استرالیا به اجرا گذاشته می‌شود و در این مطلب قصد داریم تا این ممنوعیت و عواقب سرپیچی از آن را بررسی کنیم.


صدای استرالیا – به طور معمول در ماه‌ها و روزهای بسیار گرم سال قانون ممنوعیت کامل ایجاد آتش در استرالیا به اجرا گذاشته می‌شود و در این مطلب قصد داریم تا این ممنوعیت و عواقب سرپیچی از آن را بررسی کنیم.

اهمیت اطلاع از این ممنوعیت در این است که این قانون روز دوشنبه ۲۳ دسامبر در سراسر ایالت‌های نیوساوت ولز، ویکتوریا و استرالیای جنوبی به اجرا گذاشته شد و علاوه بر این، بخش‌هایی از کوئینزلند نیز شاهد اجرای این قانون بود.

این قانون اساسا به این معنی است که شما در فضای آزاد اجازه ایجاد آتش و یا استفاده از آن را نداشته و نمی‌توانید کاری که موجب ایجاد آتش می‌شود را انجام دهید.

به موجب این قانون انجام کارهایی نظیر جوشکاری و سائیدن اجسام (سمباده کشیدن) که موجب ایجاد جرقه می‌شوند نیز در فضای باز ممنوع است.

آیا امکان استفاده از باربکیوهای برقی وجود دارد؟

بصورت کلی می‌توان از باربکیو الکتریکی تا زمانیکه یک فرد بالغ مسئولیت پذیر بر آن نظارت دارد، استفاده کرد.

البته باید به این نکته توجه داشت که در زمان استفاده از باربکیوی برقی نباید در فاصله دو متری آن هیچگونه وسایل قابل اشتعالی وجود داشته باشد.

آیا می‌توان از باربکیوی گازی استفاده کرد؟

همانند استفاده از باربکیوی برقی، از باربکیوی گازی نیز می‌توان با نظارت یک فرد بالغ که مراقب نحوه استفاده از این وسیله باشد، استفاده کرد.

علاوه بر این نکته، باید امکان دسترسی سریع به آب نیز در هنگام استفاده از باربکیوی گازی نیز وجود داشته باشد.

استفاده از باربکیوی گازی در مناطق تفریحی و گردشگی باید به تائید شورای ملی پارک‌ها برسد و اگر این تائیدیه را داشته باشد می‌توان از آن در زمان اجرای قانون ممنوعیت کامل ایجاد آتش استفاده کرد.

آیا امکان استفاده از اجاق پیتزاپز وجود دارد؟

خیر، استفاده از هر نوع باربکیو، اجاق پیتزا پز و وسیله‌ای که با سوخت جامد مانند چوب و یا زغال چوب کار کند در زمان اجرای قانون ممنوعیت کامل ایجاد آتش، غیرقانونی است.

آیا می‌توان از ماشین چمن زن استفاده کرد؟

اداره آتش‌نشانی ایالت نیوساوت ولز از مردم خواسته است تا در مورد استفاده از وسایلی همچون تراکتور برای جلوگیری از گسترش آتش تجدید نظر کنند.

در ویکتوریا نیز از مردم خواسته شده تا از ماشین چمن زن و یا حتی ماشین‌های اصلاح در زمان اجرای قانون ممنوعیت کامل ایجاد آتش، خودداری کنند.

در صورت داشتن مجوز آیا می‌توان در زمان اجرای ممنوعیت کامل ایجاد آتش، اقدام به ایجاد آتش کرد؟

خیر، در زمان اجرای این قانون تمامی مجوزها تعلیق می‌شوند.

جریمه‌های نقض قانون ممنوعیت کامل ایجاد آتش چیست؟

جریمه‌های نقض این قانون در مناطق مختلف استرالیا متفاوت هستند. اما با این وجود ایجاد آتش در روزهایی که این قانون اجرا می‌شود نه تنها شامل جریمه می‌شود بلکه شما را روانه زندان نیز می‌کند.

اگر شما در روزهایی که در نیو ساوت ولز این قانون اجرا می‌شود اقدام به ایجاد آتش کنید می‌توانید درجا با جریمه دو هزار و ۲۰۰ دلاری مواجه شوید.

اما اگر این موضوع در دادگاه مطرح شود جریمه می‌تواند تا پنج هزار و ۵۰۰ دلار افزایش پیدا کرده و بسته به میزان خسارتی که شما وارد کرده‌اید با حکم زندان نیز مواجه شوید.

اگر آتشی که شما درست کرده‌اید موجب وارد شدن خسارت و از بین بردن زندگی، دارائی و یا تخریب محیط شود جرایم بسیار سنگین‌تر می‌شود. در این رابطه جریمه‌ها تا ۱۳۲ هزار دلار افزایش یافته و حداکثر حکم زندان نیز به ۱۴ سال می‌رسد.

در کوئینزلند نیز اگر کسی به عنوان عامل برافروختن آتش بدون داشتن مجوز لازم برای آن، شناخته شود می‌تواند تحت پیگرد قرار بگیرد. همچنین اگر کسی در خصوص روشن کردن آتشی که ناقض قوانین محلی و یا قانون حفاظت از محیط زیست ۱۹۹۴ بوده مسئول شناخته شود می‌تواند تحت پیگرد قرار بگیرد.

منبع: ۹ نیوز

 


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه