وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » ممنوعیت سفرهای خارجی در استرالیا سه ماه تمدید شد

تاریخ انتشار : 1399/09/20 - 3:58

ممنوعیت سفرهای خارجی در استرالیا سه ماه تمدید شد

صدای استرالیا- دولت استرالیا، به دلیل نگرانی از خطر بالای ویروس کرونا در خارج از مرزها، به مدت سه ماه […]

ممنوعیت سفرهای خارجی در استرالیا سه ماه تمدید شد

صدای استرالیا- دولت استرالیا، به دلیل نگرانی از خطر بالای ویروس کرونا در خارج از مرزها، به مدت سه ماه ممنوعیت سفرهای خارجی را تمدید کرد.

گرگ هانت، وزیر بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد که دوره اضطراری امنیت زیستی که قرار بود هفته آینده لغو شود، به مدت حداقل سه ماه تا اواسط ماه مارس آینده تمدید خواهد شد.

به این ترتیب، اختیاراتی که به دولت اجازه می‌دهد به منظور جلوگیری از گسترش و کنترل کووید-۱۹ اقداماتی از جمله، اعمال محدودیت در سفرهای بین‌المللی انجام دهد، تا ۱۷ مارس ۲۰۲۱ تمدید خواهد شد. این اقدامات احتیاطی از ۱۸ مارس امسال برقرار شده است.

به بیان دیگر، ممنوعیت سفر به خارج از کشور به جز در موارد استثنا، همچنان برقرار خواهد بود. همچنین ممنوعیت سفرهای دریایی داخلی و بین‌المللی و محدودیت در کار فروشگاه‌ها در فرودگاه‌های بین‌المللی تمدید خواهد شد.

سفرهای دریایی، پس از فاجعه رخ داده در کشتی روبی پرینسس که موجب ابتلای ۹۰۰ نفر و مرگ ۲۸ نفر به دلیل کرونا شد، ممنوع بوده است.

در حالی که استرالیا، روز سه‌شنبه، یک روز دیگر را بدون موردی از انتقال ویروس سپری کرده، ۱۵ مورد جدید از ابتلا بین افرادی که در هتل‌ها قرنطینه شده‌اند، گزارش شده است.

هانت گفت: این موضوع نشان می‌دهد که کشورهای دیگر، همچنان دچار چالشند و محیط خارج از کشور خطرناک است.

وی افزود: خطر موجود در خارج از مرزها بسیار زیاد است و اگر ما این اقدامات ضروری را به کار نگیریم، نمی‌توانیم از استرالیایی‌ها محافظت کنیم.

تمدید پیشنهادی برای ممنوعیت سفرهای خارجی، به زودی از سوی فرماندار کل رسمیت خواهد یافت.

پل کلی، مدیر ارشد پزشکی کشور که پیشنهاد تمدید شرایط اضطراری امنیت زیستی را طرح کرده است، گفت: تصمیم مورد نظر به سادگی گرفته نشده است و کمیته اصلی حفاظت از سلامت استرالیایی‌ها (AHPPC) اعلام کرده که وضعیت بین‌المللی کووید-۱۹ همچنان ما را در برابر«ریسک شدید برای سلامت عمومی» قرار داده است.

وی افزود: ما همه مسایل را، به ویژه وضعیت کنونی بین‌المللی و خطراتی که می‌تواند در صورت بی‌توجهی ما، متوجه استرالیا باشد، به دقت سنجیده‌ایم.

از سوی دیگر، هانت با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه واکسیناسیون در کشور، گفت: تا زمانی که جامعه بین‌المللی کاملا در امنیت نباشد، استرالیا نیز در امنیت نخواهد بود.

وی پیش‌بینی کرد که برنامه ملی واکسیناسیون کرونا از ماه مارس آینده آغاز شود.

در عین حال با فراهم شدن امکان سفرهای داخلی در سرتاسر استرالیا، نخست وزیر استحکام ملی را در دوره همه‌گیری کرونا ستود.

اسکات موریسون با بیان اینکه سال ۲۰۲۰ سال سختی برای استرالیا بود، گفت: با وجود چالش‌هایی که در این سال داشتیم، معتقدم که استرالیا امروز، قوی‌تر از سال قبل است و ایمان دارم که سال آینده، استرالیا باز هم قدرتمندتر خواهد بود.

موریسون البته تاکید کرد که مبارزه با کرونا ادامه خواهد یافت و دولت با چالش‌های بیشتری از جمله، مراقبت از سالمندان مواجه خواهد بود. بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استرالیا، در بین سالمندان بوده است.

مسافران از نیوساوت ولز و ویکتوریا، پس از گذشت ۹ ماه و با اعلام وضعیت خطر خیلی کم در این دو ایالت، اکنون می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه به استرالیای غربی وارد شوند. البته مارک مک گوان، نخست وزیر استرالیای غربی هشدار داده که در صورت تغییر شرایط، محدودیت‌های مرزی دوباره به سرعت برقرار خواهد شد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه