وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » ملبورن به زودی میزبان بلندترین آسمان‌خراش استرالیا می‌شود

تاریخ انتشار : 1403/01/14 - 1:30

ملبورن به زودی میزبان بلندترین آسمان‌خراش استرالیا می‌شود

صدای استرالیا - ملبورن به زودی با ساخت یک آسمان خراش جدید و بسیار بلند، به افق چشم نواز خود خواهد افزود.


صدای استرالیا – ملبورن به زودی با ساخت یک آسمان خراش جدید و بسیار بلند، به افق چشم نواز خود خواهد افزود.

این ساختمان مرتفع غول‌پیکر نه تنها بلندترین ساختمان ملبورن بلکه بلندترین ساختمان استرالیا خواهد بود و ارتفاع آن ۳۶۵ متر اعلام شده است.

این تنها رکوردی نیست که این ساختمان می‌شکند، این آسمان‌خراش شامل ۱۵ هزار و ۵۰۰ محوطه با ۳۰ هزار گیاه در نمای بیرونی آن خواهد بود که آن را به بلندترین باغ عمودی در کل جهان تبدیل می‌کند.

این ساختمان مرتفع غول پیکر “Sth Bnk” نام دارد و در تقاطع City Road و بلوار Southbank، درست در کنار بلندترین ساختمان فعلی ملبورن، “استرالیا ۱۰۸” ساخته خواهد شد.

این ساختمان جدید از دو برج تشکیل می‌شود که یکی بلندتر از دیگری خواهد بود با این حال طول برج کوتاه‌تر همچنان به ۲۸۸ متر می‌رسد.

و داخل این دو برج چه خواهد بود؟

خوب، تقریباً همه چیز و هر چیزی که بتوانید تصور کنید – این ساختمان تقریباً یک شهر کوچک عمودی خواهد بود.

برج Sth Bnk شامل صدها آپارتمان مسکونی، ۳۵ هزار متر مربع فضای اداری، یک استراحتگاه با ۲۱۰ سوئیت، یک هتل Four Seasons، یک مرکز کنفرانس و سرگرمی، یک مرکز بازی کودکان، یک طبقه کامل با یک منطقه بهداشتی و سلامتی اختصاصی (کامل) خواهد بود؛ با سالن بدنسازی، سونا، استخر و موارد دیگر.

یک گالری هنری بین‌المللی هم که توسط “مرکز پمپیدو” پاریس اداره می‌شود و نیز فضای خرده‌فروشی و یک “باغ آسمان” هم از دیگر مشخصات این برج است.

کل پروژه با بودجه دو میلیارد دلاری ساخته می‌شود که توسط Beulah International  تامین می‌شود.                                                                                                                                                   در همین حال در حالی که داخل برج‌ها فاکتور‌های شگفت‌انگیزی زیادی دارند، نمای بیرونی برج‌ها نیز حائز این ویژگی هستند و آنها عنوان بلندترین آسمان خراش پوشیده از درخت جهان را به خود اختصاص می‌دهند.

ساخت و ساز این آسمان خراش قرار است امسال آغاز شود و انتظار می‌رود ساخت آن پنج سال طول بکشد و تاریخ اتمام آن سال ۲۰۲۹ خواهد بود. بنابراین مدتی طول می‌کشد تا شاهد اضافه شدن این سازه عظیم به آسمان ملبورن باشیم، اما با وجود این، ۸۰ درصد از آپارتمان‌های مسکونی آن در حال حاضر فروخته شده است.

در واقع، در یک فروش مسکونی، آسمان خراش رکورد دیگری را شکست و گران‌ترین آپارتمان فروخته شده در ملبورن را به خود اختصاص داد: ۳۸ میلیون دلار ناقابل!

منبع: تایم آوت ملبورن


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه