وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » مقاصد اصلی سفرهای خارجی استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۲ کدام کشورها بودند؟

تاریخ انتشار : 1401/10/12 - 5:20

مقاصد اصلی سفرهای خارجی استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۲ کدام کشورها بودند؟

صدای استرالیا - با باز شدن دوباره مرزهای بین‌المللی، استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۲ به مقاصد مورد علاقه خود در سفرهای خارجی بازگشتند اما به تعداد بسیار کمتری نسبت به گذشته.


صدای استرالیا – با باز شدن دوباره مرزهای بین‌المللی، استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۲ به مقاصد مورد علاقه خود در سفرهای خارجی بازگشتند اما به تعداد بسیار کمتری نسبت به گذشته.

ارقام اداره آمار استرالیا نشان داد نیوزیلند، اندونزی، آمریکا و بریتانیا به صدر مقاصد سفرهای خارجی استرالیایی‌ها در سال گذشته بازگشتند.

در سال ۲۰۲۲، حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان استرالیا به سفرهای کوتاه‌مدت خارج از این کشور رفتند که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۷ درصد کاهش یافت.

نیوزیلند با بیش از ۵۱۵ هزار سفر تا اکتبر ۲۰۲۲ مجددا رتبه اول را در بین مقاصد سفرهای خارجی استرالیایی‌ها به دست آورد. چهار کشور پربازدید در ۲۰۲۲ با رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ مطابقت دارند و پس از نیوزیلند، اندونزی (۴۵۴ هزار و ۶۵۰ سفر)، آمریکا (۳۷۲ هزار و ۶۵۰ سفر) و بریتانیا (۳۵۵ هزار و ۲۱۰ سفر) قرار دارند.

هند با ۲۵۹ هزار و ۶۴۰ سفر در رتبه پنجم قرار گرفت. این کشور آسیای جنوبی پربازدیدترین مقصد سفرهای خارجی استرالیایی‌ها در ماه فوریه بود. رابطه عاشقانه استرالیا با فیجی هم تقریبا از همان جایی که متوقف شد با ۲۵۵ هزار و ۸۹۰ سفر ادامه یافت و این میزان سفر به ۸۹ درصد سطح قبل از پاندمی بازگشت.

سنگاپور (۱۷۹ هزار و ۵۶۰ سفر) تایلند (۱۷۷ هزار و ۴۹۰ سفر)، ایتالیا (۱۱۱ هزار و ۹۶۰ سفر) و ویتنام (۹۸ هزار و ۳۴۰ سفر) هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

داده‌ها نشان می‌دهد سفرهای خارجی استرالیایی‌ها ماه به ماه در طول سال جاری افزایش یافته است که علت آن نیز کاهش محدودیت‌های کرونایی در سراسر جهان بوده است. در ماه اکتبر، تعداد افرادی که به سفرهای کوتاه‌مدت خارجی رفتند به ۶۷ درصد سطح قبل از پاندمی رسید.

چین غایب بزرگ مقاصد اصلی سفرهای خارجی استرالیایی‌ها در سال جاری بود که علت آن هم اجرای سیاست صفر کووید در این کشور بود. ژاپن هم به علت محدودیت‌های کرونایی غایب بزرگ دیگر این فهرست بود.

۱۰ مقصد اصلی سفرهای خارجی استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۲ به شرح زیر هستند:

۱- نیوزیلند: ۵۱۵۰۹۰ (کاهش ۵۷.۷%)
۲- اندونزی: ۴۵۴,۶۵۰ (کاهش ۶۱.۵%)
۳- آمریکا: ۳۷۲,۶۵۰ (کاهش ۵۸.۹%)
۴- بریتانیا: ۳۵۵۲۱۰ (کاهش ۴۰%)
۵- هند: ۲۵۹۶۴۰ (کاهش ۲۶%)
۶- فیجی: ۲۵۵,۸۹۰ (کاهش ۱۱%)
۷- سنگاپور: ۱۷۹۵۶۰ (کاهش ۴۷%)
۸- تایلند: ۱۷۷,۴۹۰ (کاهش ۶۲%)
۹- ایتالیا: ۱۱۱۹۶۰ (کاهش ۵۳%)
۱۰- ویتنام: ۹۸,۳۴۰ (کاهش ۶۴%)

توضیح: این داده‌ها براساس داده‌های سفرهای افراد مقیم استرالیا از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ و مقایسه آن با دوره مشابه آن در ۲۰۱۹ است.

منبع: traveller


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه