وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » مقابله با قیمت‌های سرسام‌آور مسکن با اجاره خانه‌‌های قوطی کبریتی!

تاریخ انتشار : 1402/12/28 - 23:59

مقابله با قیمت‌های سرسام‌آور مسکن با اجاره خانه‌‌های قوطی کبریتی!

صدای استرالیا - بحران اجاره مسکن در سیدنی اکنون به قدری بد شده است که یک موسسه خیریه مسکن واحدهای خیلی کوچک را به افرادی اجاره می‌دهد؛ افرادی که هزینه خرید یک واحد آپارتمانی معمولی را ندارند.


صدای استرالیا – بحران اجاره مسکن در سیدنی اکنون به قدری بد شده است که یک موسسه خیریه مسکن واحدهای خیلی کوچک را به افرادی اجاره می‌دهد؛ افرادی که هزینه خرید یک واحد آپارتمانی معمولی را ندارند.

مجتمع Nightingale Marrickville برای آپارتمان‌های استودیویی خود اجاره بهای هفتگی ۳۹۵ تا ۴۴۰ دلار را برای یک واحد با ۲۲ تا ۳۱ متر مربع زیر بنا در نظر گرفته است.

کوچکترین واحدها کمتر از یک دهم خانه‌های جدید سیدنی با ۲۵۴ متر مربع فضای داخلی به طور میانگین است. اما تقاضا برای این واحدهای کوچک در این مجتمع‌ها آنقدر زیاد است که مستاجران بالقوه باید از طریق قرعه‌کشی برای یکی از ۵۴ آپارتمان موجود، با اولویت کارگران ماهر، پناهجویان و “افراد شاغل در هنر” درخواست دهند.

قیمت اجاره واحدهای نزدیک به ایستگاه قطار Marrickville برای سال اول آب و برق را پوشش می‌دهد و ۲۰ درصد در هر واحد ارزان‌تر از آپارتمان‌های کوچک در بازار است. این آپارتمان‌های بسیار کوچک فقط برای کسانی که شغل دارند در دسترس است و آن را با مسکن‌های عمومی متفاوت می‌کند.

افرادی که تا ۹۷۰۰۰ دلار درآمد دارند و زوج‌هایی با درآمد مجموع ۱۲۶۱۲۵ دلار واجد شرایط درخواست هستند.

این واحدها در حالی وارد بازار می‌شوند که صف‌های طولانی درخواست اجاره در سراسر حومه داخلی سیدنی هر آخر هفته در بحبوحه بحران اجاره ناشی از مهاجرت، ایجاد می‌شود.

تعداد زیاد مهاجران به این معنی است که عرضه نتوانسته است با تقاضا مطابقت داشته باشد، به طوری که استرالیا به ازای هر چهار مهاجر جدید تنها یک خانه جدید را دارد.

اکنون Nightingale Housing، یک موسسه خیریه مسکن غیرانتفاعی مستقر در ملبورن، با Fresh Hope Communities، بازوی خیریه کلیساها در NSW و ACT که مالک زمین است، همکاری کرده است. بر اساس این قرارداد، کلیساها زمین را فراهم می‌کنند که به یک ارائه دهنده مسکن امکان می‌دهد اجاره‌ای را بسیار کمتر از ارزش بازار در پروژه ساخت ارائه دهد. این رویکرد می‌تواند باعث شود که دولت نیو ساوت ولز زمینی را برای ارائه دهندگان مسکن برای ارائه مسکن مقرون به صرفه ارائه دهد.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه