وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » مصوبه مجلس ایران: مسافران برای خروج از کشور به جز عوارض مالیات هم بدهند

تاریخ انتشار : 1398/11/02 - 13:24

مصوبه مجلس ایران: مسافران برای خروج از کشور به جز عوارض مالیات هم بدهند

صدای استرالیا - نمایندگان مجلس ایران با تصویب لایحه‌ای دولت را مکلف کردند که از این پس بابت خروج هر مسافر ایرانی از کشور، وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت کند.


صدای استرالیا – نمایندگان مجلس ایران با تصویب لایحه‌ای دولت را مکلف کردند که از این پس بابت خروج هر مسافر ایرانی از کشور، وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت کند.

این مالیات علاوه بر عوارض خروج است که هم‌اکنون شهروندان ایرانی در هنگام خارج شدن از کشور پرداخت می‌کنند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی سه‌شنبه یکم بهمن با تصویب یک ماده از لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند که این مالیات را بابت خروج هر مسافر ایرانی از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. میزان مالیات مذکور اعلام نشده و بنا بر تصمیم مجلس، در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌گردد.

با این حال دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند، دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان، جانبازانی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند، از پرداخت مالیات موضوع این ماده معاف شده‌اند.

از سوی دیگر زائران ایرانی که در ایام اربعین به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند و ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی رسمی هستند نیز این مالیات را نخواهند پرداخت.

زائران ایرانی به مقصد عراق پیش از این از پرداخت عوارض خروج از کشور نیز معاف شده بودند.

منبع: یورونیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه