وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » مصرف اسفناج توهم‌زا در استرالیا دردسرساز شد

تاریخ انتشار : 1401/10/01 - 3:30

مصرف اسفناج توهم‌زا در استرالیا دردسرساز شد

صدای استرالیا - یک کودک پس از مصرف اسفناج احتمالا توهم‌زا در بیمارستانی در بریزبن بستری شد. این کودک که حالا از بیمارستان مرخص شده، یکی از بیش از ۱۰۰ نفری است که در سراسر استرالیا پس از خوردن محصول شرکت ریویرا فارمز بیمار شده‌اند.


صدای استرالیا – یک کودک پس از مصرف اسفناج احتمالا توهم‌زا در بیمارستانی در بریزبن بستری شد. این کودک که حالا از بیمارستان مرخص شده، یکی از بیش از ۱۰۰ نفری است که در سراسر استرالیا پس از خوردن محصول شرکت ریویرا فارمز بیمار شده‌اند.

دستکم ۱۱ مورد احتمالی در کوئینزلند و دستکم ۳۳ مورد در نیو ساوت ولز به دلیل مصرف این سبزی به مراقبت پزشکی نیاز پیدا کرده‌اند.

دکتر برد مک‌کی پزشک عمومی گفت: علائم پس از مصرف این سبزی می‌توانند شامل برافروختگی پوست و حالت تهوع همراه با هذیان در برخی از افراد با گفتار نامفهوم باشند. به نظر می‌رسد این اتفاق ناشی از گیاهی است که در همان منطقه‌ای که اسفناج می‌روید، رشد کرده است. گاهی اوقات ممکن است علائم فقط گرگرفتگی و کمی حالت تهوع باشند اما برخی از افراد کاملا هذیان می‌گویند و دچار اختلال در گفتار هستند و گاهی اوقات هم توهم دارند. شدت علائم به میزان مصرف سبزی بستگی دارد. اگر مقدار کمی مصرف کرده‌اید، نباید نگران باشید اما اگر زیاد مصرف کرده‌اید، ممکن است دچار مشکل شوید.

روز شنبه، فروشگاه های کلز و الدی اقلامی را که ممکن است حاوی اسفناج احتمالا غیر ایمن باشند، جمع‌آوری کردند. اداره استانداردهای غذایی استرالیا نیوزلند هم گفت که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای توصیه کرده که محصولات اسفناج تهیه شده از یک منبع واحد را جمع‌آوری کنند.

شرکت ریویرا فارمز هم به خرده‌فروشی‌ها توصیه کرد که این محصولات احتمالا آلوده را از قفسه‌های خود خارج کنند. گمان می‌رود که این محصولات احتمالا با گیاهانی آلوده شده باشند که می‌توانند در صورت مصرف عواقبی برای سلامتی داشته باشند.

مقام‌های بهداشتی ویکتوریا و نیو ساوت ولز هم از مردم خواستند که این نوع اسفناج را نخورند و بلافاصله آن را دور بریزند.

منبع: ۹news


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه