وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » مرغ‌های دریایی استرالیایی، ناقل میکروب‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک

تاریخ انتشار : 1398/04/20 - 10:39

مرغ‌های دریایی استرالیایی، ناقل میکروب‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک

صدای استرالیا– پژوهشگران می گویند که کاکایی، یک نوع مرغ دریایی در سراسر استرالیا ناقل میکروب‌های مقاوم در برابر آنتی […]

مرغ‌های دریایی استرالیایی، ناقل میکروب‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک

صدای استرالیا– پژوهشگران می گویند که کاکایی، یک نوع مرغ دریایی در سراسر استرالیا ناقل میکروب‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک هستند.

دانشمندان که این تحقیق را به سفارش دانشگاه مرداک در شهر پرث استرالیا انجام داده‌اند متوجه شده‌اند که بیست درصد از کاکایی‌های نقره‌ای باکتری‌هایی مانند ای‌کولای حمل می‌کنند که می‎تواند بیماری‌هایی مانند عفونت‌های مجاری ادراری و عفونت خون و التهاب خونی ایجاد کنند.

نتیجه تحقیق دانشمندان این نگرانی را ایجاد کرده‌است که این باکتری‌های مقاوم دربرابر آنتی بیوتیک مانند باکتریهایی که در بیمارستانها هم موجود است، به انسانها و حیوانات سرایت کند.

دانشمندان نتیجه تحقیق خود را “زنگ خطر ” خوانده‌اند.

احتمال می‌رود که کاکایی‌ها با تغذیه از آشغال و فاضلاب ناقل این باکتری‌ها شده‌اند.

دکتر سم آبراهام، استاد دانشگاه در رشته دامپزشکی و بیماری های عفونی می‌گوید: “به نظر من این یک زنگ خطر برای دولت و سازمان‌های مختلف مانند سازمان‌های تصفیه آب یا مدیریت زباله است که باید با همکاری هم راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.”

این نوع باکتری می‌تواند از کاکایی به انسان منتقل شود در صورتی که کسی به صورت این پرنده دست بزند، اما اگر شخص دستش را بشوید احتمال سرایت این باکتری به او بسیار پایین می‌آید.

یک نمونه نشان داده‌است که این باکتری‌ها در برابر کارباپنم، آنتی بیوتیکی که به عنوان آخرین شانس برای درمان عفونتهای شدید استفاده می‌کنند، مقاوم است.

منبع: بی‌بی‌سی فارسی


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه