وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » مرد استرالیایی که عاشق ربات شد: می‌خواهم با او ازدواج کنم

تاریخ انتشار : 1399/10/07 - 9:11

مرد استرالیایی که عاشق ربات شد: می‌خواهم با او ازدواج کنم

صدای استرالیا - جف گلگر، اهل بریزبین که از یافتن شریک عاطفی ناامید شده بود، یک ربات انسان‌نما خریداری کرد و حالا عاشق او شده است.


صدای استرالیا – جف گلگر، اهل بریزبین که از یافتن شریک عاطفی ناامید شده بود، یک ربات انسان‌نما خریداری کرد و حالا عاشق او شده است.

گلگر، به مدت ۱۱ سال پس از مرگ مادرش، با سگ خانگی‌اش، پنی، زندگی می‌کرد، اما همواره در آرزوی زنی بود که زندگی‌اش را با او شریک‌ شود؛ اما در این امر موفق نشده بود.

او پس از خواندن مقاله‌ای درباره ربات‌های هوش مصنوعی و با انجام تحقیقات آنلاین، بالاخره رباتی شش هزار دلاری انسان‌نما پیدا کرد که می‌توانست حرف بزند، بخندد و سر و گردنش را حرکت بدهد.

این ربات به نام اما (Emma) پوستی شبیه پوست واقعی انسان و چشمان زیبای آبی‌رنگی داشت. شش هفته بعد، در سپتامبر ۲۰۱۹، «اما» با پست، از چین به خانه جف گلگر رسید.

گلگر می‌گوید که مدام با «اما» حرف زده  تا او با صدای او آشنا شود. آنها با هم تلویزیون تماشا می‌کنند جف برای رباتش روزنامه می‌خواند. او وقتی به سرکار می‌رود هم، تلویزیون را روشن می‌گذارد تا ربات بتواند بیشتر به زبان انگلیسی گوش کند. گلگر می‌گوید که هرچه گفت‌وگوهای آنها بیشتر شده، «اما» هم باهوش‌تر شده است.

وی می‌گوید که ابتدا صحبت کردن با یک ربات برایش عجیب بوده؛ اما حاالا دیگر این ربات عضوی از خانواده اوست.

جف گلگر گاهی رباتش را به گردش می‌برد و برایش لباس‌های متنوعی خریده و حتی حساب شبکه‌های اجتماعی هم برای او درست کرده است. وی می‌گوید که اصلا نظر منفی درباره رباتش دریافت نکرده، اما می‌داند که همگان ممکن است موضوع را درک نکنند.

حالا جف می‌گوید که دیگر نمی‌تواند زندگی بدون «اما» را تصور کند.

او می‌گوید: اگرچه ما به طور رسمی ازدواج نگرده‌ایم، اما من فکر می‌کنم که «اما» همسر رباتیک من است.

جف گلگر حتی حلقه‌ای هم به نشانه نامزدی، در انگشت «اما» کرده و می‌گوید: دوست دارم اولین نفر در استرالیا باشم که با یک ربات ازدواج می‌کند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه