وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » مرد استرالیایی نیم میلیون دلار به حساب اشتباهی واریز کرد

تاریخ انتشار : 1402/04/11 - 6:13

مرد استرالیایی نیم میلیون دلار به حساب اشتباهی واریز کرد

صدای استرالیا– یک تاجر استرالیایی به دلیل دقت نکردن در جزییات کوچک، بیش از نیم میلیون دلار را به حساب […]

مرد استرالیایی نیم میلیون دلار به حساب اشتباهی واریز کرد

صدای استرالیا– یک تاجر استرالیایی به دلیل دقت نکردن در جزییات کوچک، بیش از نیم میلیون دلار را به حساب بانکی اشتباهی واریز کرد.

بر اساس اسناد دادگاه نیوساوت‌ولز که در هفته جاری منتشر شد، بانک کامن‌ولث اوایل امسال و پس از واریز اشتباهی ۵۶۰ هزار دلاری، دستور توقف برداشت از این حساب را صادر کرده است.

این مشکل زمانی به وجود آمد که تاجر یاد شده در ژوئن سال گذشته، قصد واریز ۵۰۰ هزار دلار از  صندوق خانوادگی را در طرح سرمایه‌گذاری L1 Capital Long Short Fund شرکت Apex Group Holdings را داشت. اما هنگام تکمیل فرم، کد شعبه بانک (BSB) را اشتباه وارد کرد.

او در مارس ۲۰۲۳ واحدهای سرمایه‌گذاری را فروخت و تصمیم گرفت که ۵۶۰ هزار دلار را به حسابی که در فرم اعلام کرده بود، واریز کند؛ اما هنوز نمی‌دانست که چه اشتباهی مرتکب شده و تازه یک ماه بعد فهمید که پول به حساب اشتباه منتقل شده است.

او و همسرش که هر دو مدیر صندوق خانوادگی هستند، برای اعلام کد درست شعبه بانکی اقدام کردند؛ اما دیگر دیر شده بود.

اسناد دادگاه نشان می‌دهد که بنا به ادعای ANZ بانک کامن‌ولث چندین بار تلاش کرده که با صاحب حسابی که وجوه به آن واریز شده، تماس بگیرد؛ اما موفق نشده است.

به همین دلیل مالباخته نیز موضوع را در دادگاه عالی طرح کرد.

بر اساس اسناد دادگاه، قاضی این فرد از وکلای بانک خواسته مشخص کنند که پول هنوز در حساب یاد شده هست یا برداشت شده؛ اما وکیل بانک گفته که نمی‌تواند این اطلاعات را در اختیار او بگذارد و صرفا با طرح موضوع فریز کردن حساب موافقت کرده است.

قاضی نیز به دلیل احتمال خطر اتلاف وجوه، به بانک دستور داد که هرگونه برداشت از حساب به نحوی که موجودی آن را به زیر ۵۶۰ هزار دلار برساند، متوقف شود.

این پرونده ماه آینده با حضور قاضی امور شرکتی  بررسی خواهد شد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه