وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » مرخصی با حقوق برای سقط جنین و والدین نوزادان پیش‌رس در نیوساوت ولز

تاریخ انتشار : 1400/04/03 - 9:45

مرخصی با حقوق برای سقط جنین و والدین نوزادان پیش‌رس در نیوساوت ولز

صدای استرالیا- نیوساوت‌ولز به نخستین ایالت در استرالیا تبدیل می‌شود که به کارکنان بخش عمومی، پس از سقط جنین مرخصی با حقوق خواهد داد.


صدای استرالیا- نیوساوت‌ولز به نخستین ایالت در استرالیا تبدیل می‌شود که به کارکنان بخش عمومی، پس از سقط جنین مرخصی با حقوق خواهد داد.

بنا به اعلام دولت نیوساوت ولز، کارمندان، اعم از اینکه تمام وقت، پاره وقت، موقتی یا دایمی باشند، می‌توانند در صورت سقط کردن نوزاد تا هفته بیستم بارداری، از ۵ روز مرخصی برخوردار شوند.

به گفته وزیر خزانه داری نیوساوت ولز، این ایالت نخستین ایالتی خواهد بود که این مرخصی را به کارمندان اعطا می‌کند و امیدوار است بخش خصوصی نیز از این شیوه پیروی کند.

دومینیک پروتت افزود: ما می‌خواهیم که کارمندان دولت نیوساوت‌ولز بدانند که دولت در صورت بروز چنین اتفاقات غم‌انگیزی در کنار آنهاست و آنها، بدون نگرانی مالی یا فشارهای مرتبط با کار، بتوانند با این غم کنار بیایند.

علاوه بر این، والدینی که نوزادان پیش‌رس دارند نیز از مرخصی برخوردار خواهند شد.

برانی تیلور، وزیر زنان دولت نیوساوت ولز گفت: این مرخصی علاوه بر مادرانی که فرزند پیش‌رس به دنیا می‌آورند، به شریک زندگی آنها نیز داده می‌شود. مدت این مرخصی نیز از زمان زایمان، تا وقتی محاسبه می‌شود که زمان زایمان طبیعی بوده است.

این مرخصی علاوه بر مرخصی با حقوق است که شامل حال والدینی می‌شود که فرزندشان به صورت طبیعی و  پس از ۳۷ هفته به دنیا می‌آید.

هر دو مرخصی یاد شده از اول جولای اجرایی خواهد شد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه