وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » مراکز واکسیناسیون کرونا در نیوساوت ولز معرفی شدند

تاریخ انتشار : 1399/11/11 - 9:23

مراکز واکسیناسیون کرونا در نیوساوت ولز معرفی شدند

صدای استرالیا- ۱۱ بیمارستان، به عنوان اماکنی که در نیوساوت ولز اولین دوز واکسن کوید-۱۹ در آنها عرضه می‌شود، معرفی […]

مراکز واکسیناسیون کرونا در نیوساوت ولز معرفی شدند

صدای استرالیا- ۱۱ بیمارستان، به عنوان اماکنی که در نیوساوت ولز اولین دوز واکسن کوید-۱۹ در آنها عرضه می‌شود، معرفی شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت نیوساوت ولز، افرادی که در مرحله ۱a واکسیناسیون، واجد شرایط هستند، در بیمارستان‌های رویال پرینس آلفرد، وست‌مید و لیورپول، به واکسن فایزر دسترسی خواهند داشت.

پس از آن، مراکز اصلی واکسیناسیون در بیمارستان‌های هورنزبی، سینت جورج، نپین، نیوکاسل، ولونگونگ، کافس هاربور، دوبو و واگا واگا دایر خواهد شد.

بنا به پیش‌بینی وزارت بهداشت نیوساوت ولز، تعداد محدودی واکسن در چندماه اول واکسیناسیون عرضه شود، اما اگر تعداد دوزهای موجود واکسن افزایش یابد، مراگز واکسیناسیون نیز افزایش خواهد یافت.

بر اساس اعلام، کارکنان خانه‌های سالمندان و معلولان و افراد ساکن این مراکز، به همراه بهیاران، کارکنان واحدهای اورژانس و بخش‌های مراقبت ویژه و افرادی که در مراکز تست و قرنطینه کووید کار می‌کنند، جزو اولین دریافت کنندگان واکسن خواهند بود.

اخبار مرتبط:

هر آنچه که باید درباره واکسیناسیون کرونا در استرالیا بدانید

زمان و برنامه انجام واکسیناسیون کرونا در استرالیا اعلام شد

همچنین کارکنان پیشتیبانی این مراکز، مانند نظافتچی‌ها و سایر متخصصان بهداشتی و امنیتی نیز +واجد شرایط در نخستین دور واکسیناسیون خواهند بود.

سایر کارکنان بهداشتی، بومیان و ساکنان و جریزه نشینان تنگه تورس با سن ۵۵ سال به بالا، در مرحله دوم؛ یعنی ۱b واکسن دریافت خواهند کرد.

به گفته وزارت بهداشت نیوساوت ولز، در صورت باقی ماندن دوزهای واکسن از مرحله ۱b، احتمالا یک یا دو دوز واکسن نیز برای متخصصان و کارکنان کلینیک‌های عمومی و تنفسی و مراکز خدمات بهداشتی بومیان تامین شود.

استرالیا سه نوع واکسن محصول فایزر-بایون تک، آکسفورد-آسترازنکا و نوواوکس را سفارش داده که هر سه واکسن، در دو دوز تزریق می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود که نخستین دوزهای واکسن فایزر از اواخر فوریه در دسترس قرار بگیرد. واکسن آسترازنکا نیز قرار است در ماه مارس، برای طی کردن مراحل دریافت تاییدیه، وارد شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه