وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اسلایدر » آگهی/ مدرسه فارسی آنلاین (Online Persian School) محیطی برای یادگیری بهتر زبان شیرین فارسی

تاریخ انتشار : 1397/10/20 - 13:23

آگهی/ مدرسه فارسی آنلاین (Online Persian School) محیطی برای یادگیری بهتر زبان شیرین فارسی

مدرسه فارسی آنلاین فرصتی تازه برای همه بچه‌ها و والدین در سراسر جهان پدید آورده است تا با روش‌های نوین و شاد و در مدت زمانی کمتر از نه ماه خواندن و نوشتن فارسی را یاد بگیرند.

آگهی/ مدرسه فارسی آنلاین محیطی برای یادگیری بهتر زبان شیرین فارسی

مدرسه فارسی آنلاین فرصتی تازه برای همه بچه‌ها و والدین در سراسر جهان پدید آورده است تا با روش‌های نوین و شاد و در مدت زمانی کمتر از نه ماه خواندن و نوشتن فارسی را یاد بگیرند.

بسیاری از ایرانیان و فارسی زبانانی که در خارج از کشورهایشان زندگی می‌کنند برای فرزندان بالای شش سالشان دغدغه‌ای مشترک دارند و آن هم آموزش خواندن و نوشتن فارسی به آنهاست. این دغدغه از آنجا نشات گرفته است که آنها از تاثیرات مثبت یادگیری زبان فارسی بر رشد فرهنگی و فکری بچه‌ها آگاه هستند. اما در بسیاری از شهرها و مناطق مدرسه فارسی وجود ندارد و در بعضی شهرها که مدارس ایرانی دایر است، معمولا در یکی از روزهای آخر هفته دو ساعت برای بچه‌ها کلاس برگزار می‌شود. اگرچه والدین با مشکلاتی چون تخصیص وقت، صرف هزینه و زمان اضافی برای رفت و آمد مواجه هستند، اما با عشق به زبان فارسی همه سختی‌ها را بر خود هموار می‌کنند. کیفیت آموزش هم همیشه جای بحث دارد زیرا روش تدریس‌های قدیمی برای بچه‌های نسل جدید اصلا جذاب و کارا نیست. همچنین در برخی از مدارس، آموزش کلاس اول بیش از دو سال و در بعضی موارد تا سه سال هم طول می‌کشد که به نوبه خود باعث کاهش انگیزه بچه‌ها و حتی والدین می‌شود.

مدرسه فارسی آنلاین فرصتی تازه برای همه بچه‌ها و والدین در سراسر جهان پدید آورده است تا با روش‌های نوین و شاد و در مدت زمانی کمتر از نه ماه خواندن و نوشتن فارسی را یاد بگیرند. این مدرسه پس از انجام تحقیقات اولیه و اجرای آزمایشی توسط تیمی از متخصصان باسابقه آموزش فارسی ابتدایی و تکنولوژی‌های آموزشی، از ابتدای سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی شروع به کار نموده و دفتر مرکزی آن در کوالالامپور، پایتخت مالزی قرار گرفته است. در حال حاضر دانش آموزانی که از کشورهای مختلف مانند آمریکا، آلمان، انگلستان، نروژ، اتریش و استرالیا در حال یادگیری فارسی در این مرکز هستند، پیشرفت چشمگیری داشته و خانواده‌های آنها در صفحه فیسبوک مدرسه فارسی آنلاین، از کیفیت آموزشی این مدرسه اعلام رضایت نموده‌اند.

همانطور که در وب سایت مدرسه فارسی آنلاین به آدرس www.onlinepersianschool.com نیز آمده است، معلم‌های حرفه‌ای این مدرسه با کمک انیمیشن‌های داستانی آموزشی و با استفاده روش‌های بازی محور، تدریس خواندن و نوشتن فارسی را به صورت آنلاین و مبتنی بر رویکرد یادگیری موبایل یا mobile learning برعهده دارند. این روش ترکیبی، ضمن افزایش جذابیت فرایند یادگیری و کیفیت و سرعت یادگیری، باعث افزایش دامنه لغات فارسی، خلاقیت، توانایی برقراری ارتباط و اعتماد به نفس بچه‌ها هم می‌شود. همچنین برای بچه‌هایی که در مکالمه فارسی مشکل دارند، دوره‌های آموزشی جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

در مدرسه فارسی آنلاین از کتاب درسی فارسی کلاس اول ایران به دلایل زیادی مانند عدم سازگاری آن با محیط زندگی واقعی بچه‌های مقیم خارج از کشور، مشکلات ساختاری و عدم جذابیت بصری آن، استفاده نشده است و کلیه انیمیشن‌های آموزشی مورد نیاز توسط تیم تخصصی این مرکز طراحی و تولید شده است. در همین حال محتوای آموزشی به گونه‌ای طراحی شده که فاقد جهت گیری سیاسی و مذهبی است. در واقع این مرکز تنها روی آموزش خواندن و نوشتن فارسی به صورت مستقیم و آموزش ارزش‌هایی جهانی مانند صلح، نوعدوستی، حفاظت از محیط زیست و فرهنگ ایرانی مانند جشن‌ها و موسیقی ایرانی به صورت غیر مستقیم تمرکز دارد.

یکی از مزایای مهم مدرسه فارسی آنلاین این است یک هفته اول آموزش رایگان بوده و خانواده‌ها پس از اطمینان از کیفیت آن می‌توانند ثبت نام نهایی فرزندانشان را انجام دهند. ثبت‌نام در این مدرسه با پر کردن فرم آنلاین موجود در وب سایت مدرسه امکان پذیر است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اسلایدر , رپورتاژ آگهی
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • نیکتا

    تاریخ : ۲۳ - فروردین - ۱۳۹۹

    با سلام،
    من مایل هستم پسر ۸ ساله ام را در کلاس های فارسی آنلاین ثبت نام کنم،


    پاسخ

ارسال دیدگاه