وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » دکتر مهشید فیروزی نماینده استرالیا در برترین دانشمندان زن آسیا

تاریخ انتشار : 1397/10/19 - 10:56

دکتر مهشید فیروزی نماینده استرالیا در برترین دانشمندان زن آسیا

صدای استرالیا- دکتر مهشید فیروزی از دانشگاه کوئینزلند یکی از دو نماینده استرالیا در در بین 50 دانشمند ثبت شده در کتاب «شرح حال دانشمندان زن آسیا» است که توسط انجمن آکادمی‌های علوم و مجامع علمی آسیا (AASSA) انتشار یافته است.

دکتر مهشید فیروزی

صدای استرالیا- دکتر مهشید فیروزی از دانشگاه کوئینزلند یکی از دو نماینده استرالیا در در بین ۵۰ دانشمند ثبت شده در کتاب «شرح حال دانشمندان زن آسیا» است که توسط انجمن آکادمی‌های علوم و مجامع علمی آسیا (AASSA) انتشار یافته است.

علاوه بر نام دکتر مهشید فیروزی در این کتاب، نام پروفسور طاهره کاغذچی و پروفسور زهرا امام جمعه نیز به عنوان دو نماینده ایران در این کتاب به چشم می‌‌خورد.

خبرگزاری ایرنا در این خصوص نوشته است که طاهره کاغذ چی و زهرا امام جمعه، دو دانشمند ایرانی هستند که از طرف فرهنگستان علوم ایران نام آنها برای معرفی به عنوان برجسته‌ترین زنان آسیا در علوم و مهندسی به انجمن آکادمی‌های علوم و مجامع علمی آسیا اعلام شده است.

انتخاب برترین‌های آسیا با بررسی نامزدهای معرفی شده از سوی ۳۰ آکادمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه صورت گرفته است.

کاغذچی، عضو گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و استاد مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و همچنین امام جمعه، استاد علوم و مهندسی صنایع غذایی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است.

علاوه بر دو دانشمند ایرانی معرفی شده از سوی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، یک دانشمند زن ایرانی تبار دیگر به نام مهشید فیروزی نیز از طریق آکادمی علوم استرالیا به عنوان یکی از دو دانشمند زن برجسته این استرالیا معرفی شده است که نام و شرح حال زندگی وی نیز در این کتاب به چاپ رسیده است.

فیروزی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه کوینزلند استرالیا است.

انجمن آکادمی های علوم و مجامع علمی آسیا (AASSA) از میان نامزدهای معرفی شده از سوی ۳۰ آکادمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، شرح حال ۵۰ تن از برجسته ترین زنان آسیا در رشته های علوم و مهندسی را در این کتاب منتشر کرده است. همچنین این کتاب حاوی ۹ پرسش و پاسخ از هر کدام از بانوان دانشمند برتر آسیاست.

کتاب «شرح حال دانشمندان زن آسیا» که حاوی پاسخ‌های هر یک از ۵۰ دانشمند برجسته زن آسیا به ۹ پرسش است با هدف ارائه الگوهای موفق برای دختران و زنان و تشویق آنان برای پیشرفت و ادامه تحصیل در رشته های علمی منتشر شده است.

نسخه دیجیتال کتاب مذکور در لینک http://www.science.org.au/supporting-science/international-representation قابل دسترسی است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه