وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » محکومیت گسترده اظهارات نژادپرستانه و ضد مهاجرتی سناتور استرالیایی

تاریخ انتشار : 1397/05/25 - 11:08

محکومیت گسترده اظهارات نژادپرستانه و ضد مهاجرتی سناتور استرالیایی

صدای استرالیا- یک سیاستمدار استرالیایی روز چهارشنبه اظهارنظرهای جنجال برانگیز را درخصوص مساله مهاجرت مطرح کرده و خواهان "راه حل نهایی" برای مهاجرت و همچنین بازگشت دوباره سیاست "استرالیای سفید" شد که در حمایت از "مسیحیان اروپایی" وضع شده بود.

محکومیت گسترده اظهارات نژادپرستانه و ضد مهاجرتی سناتور استرالیایی

صدای استرالیا– یک سیاستمدار استرالیایی روز چهارشنبه اظهارنظرهای جنجال برانگیز را درخصوص مساله مهاجرت مطرح کرده و خواهان “راه حل نهایی” برای مهاجرت و همچنین بازگشت دوباره سیاست “استرالیای سفید” شد که در حمایت از “مسیحیان اروپایی” وضع شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فریزر آنینگ، سناتور منطقه کوئینزلند استرالیا هنگامی که در یک سخنرانی یک جمله متعلق به دوران آلمان نازی در اشاره به نابود ساختن یهودیان اروپا را مورد استناد قرار داد، باعث بهت و حیرت قانونگذاران استرالیایی شد.

او همچنین در ادامه این اظهارات جنجال برانگیزش خواهان ممنوع شدن ورود مهاجران مسلمان به استرالیا شده و از سیاست مهاجرتی مشهور استرالیای سفید که در گذشته دور و از سال ۱۹۰۱ برای مدت هفت دهه با محوریت نژاد به اجرا درآمد، دفاع کرد.

آنینگ که سابقا عضو حزب پوپولیستی “یک ملت” بوده در سخنرانی در مجلس سنا اظهار کرد: ما به عنوان یک ملت این حق را داریم که کسانی که اجازه به اینجا آمدن را پیدا می‌کنند باید عمدتا نمایانگر ترکیب اروپایی – مسیحی جامعه استرالیا باشند.

او خاطر نشان کرد: کسانی که به اینجا می‌آیند می‌بایست خودشان را با جامعه ما وفق داده و با آن تطبیق پیدا کنند.

وی افزود: تنوع فرهنگی – قومی به حدی مجاز دانسته شده که در بسیاری از حومه‌ها وضعیتی خطرناک به وجود آورده است.

او خواهان کاهش تعداد مهاجران و ممنوع شدن ورود مسلمانان به استرالیا شده و در توجیه این درخواستش گفت: آنها دائما به عنوان مهاجرانی که کمتر از همه خودشان را با جامعه تطبیق و وفق دادند مطرح بوده‌اند.

آنینگ تاکید کرد: “هرچند که همه مسلمانان تروریست نیستند اما مطمئنا امروز همه تروریست‌ها مسلمان هستند. بنابراین چرا ما باید بخواهیم تعداد بیشتری از آنها را به اینجا بیاوریم.”

این اظهارنظرهای آنینگ باعث واکنش منفی شدیدی از سوی تمامی طیف‌های سیاسی استرالیا شد.

در همین حال مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا تاکید کرد که این کشور یکی از “موفق ترین جوامع چند فرهنگی جهان” را دارد.

او گفت: به این ترتیب ما تمامی اشکال نژادپرستی را رد و محکوم می‌کنیم و اظهارنظرهای سناتور آنینگ به درستی می‌بایست محکوم شده و همه آنها را رد کنند.

بیل شورتن، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر نیز سخنرانی آنینگ را یک نمره منفی برای پارلمان استرالیا دانست و سناتور مستقل درین هینچ گفت: از نظر من به ندرت شاید گروهی در استرالیا باشد که این اظهارنظرها توهینی به آنها نبوده باشد مگر آنکه شما در حد یکی از اعضای فرقه کو کلاکس کلان باشید.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
دیدگاه کاربران کل نظرات :2
  • علی

    تاریخ : ۲۵ - مرداد - ۱۳۹۷

    درود بر این سناتور شجاع. من به عنوان ی ایرانی به شدت و قلبن از صحبت های دلاورانه این سناتور آگاه و آینده نگر حمایت میکنم.ایشان خطر مهمی رو گوشزد کردند به امید موفقیت ایشان و همرزمانشان


    پاسخ

  • سیامک

    تاریخ : ۲۷ - مرداد - ۱۳۹۷

    واقعیت اینه که من توئیتر سناتور فریزر آنینگ رو چک کردن و اعتراض گسترده ای ندیدم بلکه اکثریت موافق این طرح بودند


    پاسخ

ارسال دیدگاه