وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » محکومیت پدر و مادر استرالیایی برای تغذیه گیاهی فرزندشان

تاریخ انتشار : 1398/06/04 - 13:15

محکومیت پدر و مادر استرالیایی برای تغذیه گیاهی فرزندشان

صدای استرالیا - به دلیل سخت‌گیری بیش از اندازه یک زوج اهل استرالیا در رابطه با تغذیه کودکشان، دادگاهی در سیدنی، هر کدام از آنها را به ۳۰۰ ساعت کار عام‌المنفعه محکوم کرد.


صدای استرالیا – به دلیل سخت‌گیری بیش از اندازه یک زوج اهل استرالیا در رابطه با تغذیه گیاهی کودکشان، دادگاهی در سیدنی، هر کدام از آنها را به ۳۰۰ ساعت کار عام‌المنفعه محکوم کرد و به این ترتیب خطر حکم زندان از بیخ گوش این دو شهروند استرالیا گذشت.

مادر ۳۳ ساله و پدر ۳۵ ساله، کودک خود را در یک سال و نیم نخست زندگی، به شکلی افراطی تنها با مواد خوراکی گیاهی و فاقد گوشت و هرگونه ماده به دست آمده از حیوانات، تغذیه کرده بودند. این خانواده به دختربچه‌شان، تنها میوه و سبزیجات، غلات، سیب‌زمینی، برنج، توفو، نان و کره بادام‌زمینی و شیر به دست آمده از برنج خورانده بودند.

پیامد این تغذیه سخت‌گیرانه این بود که کودک در ۱۹ ماهگی هنوز دندان نداشت و وزنش حتی به ۵ کیلوگرم هم نمی‌رسید. پزشکان وقتی متوجه این نارساییها شدند که دختربچه به دلیل ضعف و تشنج به بیمارستان منتقل شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده، پدر و مادر به گناه خود یعنی به خطر انداختن جان کودک، اعتراف کردند. حداکثر مجازاتی که دادگاه می‌توانست برای این زوج در نظر بگیرد، پنج سال زندان بود که قاضی از آن هم صرف‌نظر کرد. با اعلام حکم، این زن و مرد استرالیایی هقهقکنان گریه می‌کردند.

وگان به فردی گفته می‌شود که از خوردن و استفاده از هر آنچه که از حیوان به دست می‌آید، پرهیز می‌کند.

نظر قاضی پرونده این بود که تغذیه کودک “کاملا نامناسب” بوده است. قاضی همچنین گفت که همه پدر و مادرها در مورد تغذیه متعادل فرزندانشان مسئول هستند و بایستی اطمینان یابند که مواد غذایی کافی برای رشد صحیح به بدن کودک می‌رسد.

سرپرستی این کودک در حال حاضر به بستگان سپرده شده است و پدر و مادر اجازه دارند به طور منظم به دیدار فرزند خود بروند.

تغذیه وگان یا گیاهخواری افراطی به این معناست که افراد از خوردن و استفاده از هر آنچه که از حیوان به دست می‌آید، پرهیز می‌کنند. وگان‌ها برخلاف گیاهخواران متعادل، علاوه بر گوشت، از خوردن سایر محصولات حیوانی مانند تخم‌مرغ و لبنیات و حتی عسل و مربایی که دارای ژلاتین باشد هم خودداری می‌کنند. برخی از طرفداران این نوع تغذیه و فلسفه تنها به رژیم غذایی وگان بسنده می‌کنند ولی دسته‌ای افراطیتر از پوشیدن و استفاده از هر وسیله و پوشاکی که در آنها به نوعی از جانوران استفاده شده باشد، پرهیز می‌کنند.

با حذف موادی چون شیر یا گوشت از برنامه غذایی، بدن دچار کمبودهایی می‌شود که برای جبران این کمبودها، کسانی که رژیم غذایی وگان دارند، باید از جایگزین‌های دیگر یا مکمل‌های دارویی استفاده کنند.

منبع: دویچه وله

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه