وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » محموله ۲ میلیارد دلاری کشف شد؛ اشتهای سیری‌ناپذیر استرالیایی‌ها برای متامفتامین

تاریخ انتشار : 1402/03/26 - 5:22

محموله ۲ میلیارد دلاری کشف شد؛ اشتهای سیری‌ناپذیر استرالیایی‌ها برای متامفتامین

صدای استرالیا- مقادیر زیادی متامفتامین به ارزش تقریبی دو میلیارد دلار که درون بطری‌های روغن کانولا جاسازی و به مقصد ملبورن بارگیری شده بود، در کانادا کشف و ضبط شد.


صدای استرالیا– مقادیر زیادی متامفتامین به ارزش تقریبی دو میلیارد دلار که درون بطری‌های روغن کانولا جاسازی و به مقصد ملبورن بارگیری شده بود، در کانادا کشف و ضبط شد.

به گفته پلیس، ارسال این محموله که یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های مواد مخدری است که در تاریخ استرالیا رهگیری شده، توسط یک گروه جرایم سازمان یافته هماهنگ شده بود که از کانادا به عنوان سکوی ارسال خود استفاده می‌کرد.

پلیس افزود: محموله مذکور که معادل ۱۹ میلیون بار مصرف متافتامین است، اگر ضبط نمی‌شد، آسیب‌های شدیدی به جامعه استرالیا وارد می‌کرد.

باب هیل، دستیار کمیسر پلیس ویکتوریا اعلام کرد که دیروز، پلیس ویکتوریا و پلیس فدرال استرالیا شش نفر را به اتهام دخالت در قاچاق این مواد دستگیر و متهم کرده‌اند.

وی افزود: تحقیقات مشترک از دسامبر ۲۰۲۲ و زمانی آغاز شد که آژانس خدمات مرزی کانادا مواد مخدر غیرقانونی را در محموله‌ای به مقصد ملبورن شناسایی کرد.

هیل گفت: این یکی از بزرگ‌ترین موارد قاچاق متامفتامین مایع به استرالیا به حجم بیش از ۶ تن و به ارزش ۱٫۷ میلیار دلار است.

وی گفت: متاسفانه استرالیایی‌ها اشتهای سیری ناپذیری برای مواد مخدر دارند و این، کشور ما را به بازاری فوق‌العاده برای جرایم سازمان یافته تبدیل می‌کند.

این افسر پلیس با بیان اینکه سرانه استفاده از متیل آمفتامین در استرالیا، با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست، افزود: در سال ۲۰۲۲ پلیس ویکتوریا بیش از ۱۷۲ هزار آزمایش مواد مخدر جاده‌ای انجام داده که در بیش از ۱۰ هزار مورد، نتیجه آزمایش مثبت بوده است.

از این تعداد ۸۸۵۹ مورد مثبت مربوط به متامفتامین بوده که ۷۵ درصد کل موارد را شامل می‌شود.

بنا به اعلام پلیس، در میان ۶ فرد دستگیر شده در این رابطه، یک مرد ۳۸ ساله اهل ملبورن که گفته می‌شود با گروه‌های خلافکار در ارتباط است، متهم به رهبری این عملیات است.

یک مرد ۳۲ ساله نیز متهم است که از موقعیت خود در یک شرکت لجستیک برای حمل و نقل محموله استفاده کرده است.

چهار مرد دیگر نیز که بین ۱۹ تا ۵۱ سال سن دارند، متهم به خرید این مواد هستند.

هر شش نفر قرار است در ملبورن محاکمه شوند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه