وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » محبوب‌ترین مقاصد سفرهای خارجی استرالیایی‌ها پس از بازگشایی مرزها کدامند؟

تاریخ انتشار : 1401/08/24 - 4:54

محبوب‌ترین مقاصد سفرهای خارجی استرالیایی‌ها پس از بازگشایی مرزها کدامند؟

صدای استرالیا - از زمانی که مرزها برای سفر استرالیایی‌ها باز شده، بازار سفرهای داخلی شروعی سریع داشته اما رشد بازار سفرهای خارجی بسیار کند بوده است.


صدای استرالیا – از زمانی که مرزها برای سفر استرالیایی‌ها باز شده، بازار سفرهای داخلی شروعی سریع داشته اما رشد بازار سفرهای خارجی بسیار کند بوده است.

داده‌های جدید اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد تعداد بیشتری از استرالیایی‌ها تصمیم گرفتند که گرد و غبار پاسپورت‌های خود را پاک کنند و از زمستان امسال فرار کنند به طوری که از زمان بازگشایی مرزها در نوامبر سال قبل، ژوئن محبوب‌ترین زمان برای سفر بوده و سفر در این ماه ۷۱ درصد در مقایسه با ماه قبل از آن افزایش یافت.

در سال گذشته بیش از پنج میلیون استرالیایی به خارج از این کشور سفر کردند که از این تعداد بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر سفر خارجی کوتاه‌مدت کمتر از ۱۲ ماه داشتند.

نیوزلند با ۹۶ هزار و ۱۸۰ ورودی از استرالیا، پرطرفدارترین مقصد سفرهای خارجی استرالیایی‌ها بود. اندونزی و بریتانیا به ترتیب با ۸۶ هزار و ۱۶۰ و ۶۶ هزار و ۴۸۰ ورودی از استرالیا، دومین و سومین مقاصد پرطرفدار سفرهای خارجی استرالیایی‌ها بودند. آمریکا، فیجی، هند، سنگاپور، تایلند، ایتالیا و ویتنام نیز در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

در کل سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۰، نیوزیلند با مجموع ۱۹۵ هزار و ۳۷۰ سفر، مقصد اصلی سفرهای خارجی استرالیایی‌ها بود. همچنین مسافران استرالیایی به طور میانگین ۱۹ روز را در سفرهای خارجی سپری کردند.

دنیل فینچ مدیر ارشد اکسپدیا گفت: بالی همیشه یک مکان محبوب برای تعطیلات استرالیایی‌ها بوده است. بنابراین جای تعجب نیست که بالی از زمان بازگشایی مرزهای بین‌المللی در سال قبل، به عنوان بهترین مقصد برای مسافران استرالیایی باقی مانده است.

از سوی دیگر بیشترین میزان کاهش سفرهای استرالیایی‌ها به مقصد چین بوده، کشوری که مرزهایش همچنان بسته است و از نوامبر سال قبل تاکنون فقط ۹۶۶۰ سفر از استرالیا به این کشور ثبت شده است. این رقم قبل از شیوع کووید ۴۹۲ هزار سفر بود.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه