وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » متخصصان: استرالیا باید مالیات بر ارث را برقرار کند

تاریخ انتشار : 1400/07/28 - 3:41

متخصصان: استرالیا باید مالیات بر ارث را برقرار کند

صدای استرالیا- استرالیا یکی از معدود کشورهای توسعه یافته است که هنوز مالیات بر ارث ندرد؛ اما با رشد نابرابری‌های اقتصادی، موضوع توزیع دوباره منابع از ایالت‌های ثروتمندتر به صندوق‌های عمومی رو به افزایش است.


صدای استرالیا- استرالیا یکی از معدود کشورهای توسعه یافته است که هنوز مالیات بر ارث ندرد؛ اما با رشد نابرابری‌های اقتصادی، موضوع توزیع دوباره منابع از ایالت‌های ثروتمندتر به صندوق‌های عمومی رو به افزایش است.

رهبران فدرال و ایالت‌های استرالیا، بیش از چهار دهه پیش، مالیات بر ارث را حذف کردند و از آن پس نیز، به دلیل ترس از اثر منفی سیاسی آن، بازگرداندن این مالیات هیچ وقت اجرایی نشده است.

اما از میان ۳۷ کشور عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD)، ۲۴ کشور مالیات بر ارث، هدایا یا مالیات بر املاک دارند و این سازمان هم‌اکنون تمامی کشورهای عضو را تشویق می‌کند که در پی همه‌گیری کووید-۱۹ و به منظور افزایش برابری و کسب درآمدهای بیشتر، چنین مالیات‌هایی را برقرار کنند یا نرخ آنها را افزایش دهند.

پروفسور میراندا استیوارت، استاد دانشکده حقوق دانشگاه ملبورن می‌گوید که مالیات بر ارث، یک بخش معقول مهم از سیستم مالیاتی است؛ به شرطی که به دقت طراحی شود و آستانه بالایی داشته باشد؛ به این معنی که فقط ثروتمندترین افراد را در بربگیرد.

وی می‌افزاید: ولی جمعیت کشور ما به طور مداوم در حال پیر شدن است. طول عمر افراد بیش از هر زمان افزایش یافته و این بدان معنی است که مدت زمان طولانی‌تری برای جمع‌آوری ثروت وجود دارد.

سوا اسلیک از موسسه Corinna Economic نیز موافق برقراری  مالیات بر ارث است که به گفته او، می‌تواند موجب توزیع برابرتر ثروت شده و به افزایش اقدامات بشردوستانه در استرالیا منجر شود.

اما او نیز معتقد است که چنین سیستمی باید به دقت طراحی شود.

اسلیک می‌گوید: دولت‌های گذشته استرالیا، به ویژه در دوره‌های با تورم بالا، نتوانستند هزینه‌ها را به درستی شناسایی کنند و به همین دلیل، افرادی با املاک کم هم در سیستم مالیات املاک گرفتار شند. بنابراین دقت طراحی چنین مالیات‌هایی امری بسیار ضروری است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه