وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » ماسک زدن در رستوران‌ها و سینماهای کوئینزلند اجباری شد

تاریخ انتشار : 1400/10/02 - 5:11

ماسک زدن در رستوران‌ها و سینماهای کوئینزلند اجباری شد

صدای استرالیا- با سه رقمی شدن تعداد موارد ابتلا به کرونا در کوئینزلند برای نخستین بار، مقررات ماسک اجباری در سینماها و اماکن پذیرایی این ایالت به اجرا درآمد.


صدای استرالیا- با سه رقمی شدن تعداد موارد ابتلا به کرونا در کوئینزلند برای نخستین بار، مقررات ماسک اجباری در سینماها و اماکن پذیرایی این ایالت به اجرا درآمد.

کوئینزلند از ثبت ۱۸۶ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در روز چهارشنبه خبر داد و دولت نیز مقررات تازه ماسک اجباری را به اجرا گذاشت.

بر اساس این مقررات، از ساعت ۵ صبح امروز (پنج‌شنبه) کارکنان و مشتریان تئاترها و سینما‌ها در این ایالت باید ماسک بزنند. همچنین کارکنان اماکن پذیرایی مانند پاب‌ها و رستوران‌ها نیز ملزم به زدن ماسک هستند.

پیش‌ از این ماسک زدن در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها و همچنین سرویس‌های حمل و نقل عمومی اجباری بود.

آناستازیا پالاشوک، اعلام کرد که کوئینزلند به رغم رشد ناگهانی ابتلا به اومیکرون، همچنان باز خواهد بود و وارد قرنطینه نمی‌شود.

وی گفت: ما می‌خواهیم که رستوران‌ها و کافه‌ها و همه اماکن در دوره کریسمس و سال جدید به کار ادامه بدهند.

این مقررات جدید در حالی اعلام شده که کوئینزلند در روز چهارشنبه به هدف ۹۰ درصدی پوشش یک دوز واکسن رسید. همچنین حداقل ۸۵٫۳ درصد شهروندان ۱۶ سال به بالا در این ایالت هم اکنون کاملا واکسینه شده هستند و برآوردها حاکی است که تا اواسط ژانویه این آمار به ۹۰ درصد خواهد رسید.

این ایالت در روز سه‌شنبه گذشته، مقررات قرنطینه اجباری برای افراد در ارتباط نزدیک با افراد کرونایی را لغو کرد و دوره ایزوله اجباری را نیز از ۱۴ روز به یک هفته کاهش داد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه